Amazon, největší e-shop světa, který ale dobývá také svět kamenných obchodů, si zve dobrovolníky do své kanceláře v New Yorku. Rozhodl se totiž, že analýzou v čase posbíraných dat o tělesných proporcích návštěvníků přijde na kloub tomu, jak se mění postava.
Dárková karta v hodnotě 250 dolarů, kterou dotyční obdrží, není úplně zadarmo. Dvacet týdnů je budou zaměstnanci Amazonu skenovat speciálními 3D skenery, aby zjistili, jak a proč hubnou nebo tloustnou.
V online průzkumu se firma respondentů dotazuje, zda se v posledním roce výrazněji změnila jejich váha a fyzická kondice a zjišťuje, zda jsou ochotni dojíždět každé dva týdny na třicetiminutové skenování do newyorské kanceláře na Union Square.
Cílem celé procedury není boj proti obezitě, ale lepší zacílení prodeje oblečení pomocí technologických nástrojů, které dovedou pomocí modeláže těla například zobrazit zákazníka v šatech, aniž by si je oblékl. Měření má na starosti startup Amazonu Body Labs. Firmu, která se zaměřuje na 3D skenování, koupil gigant loni.
„Rádi bychom pochopili, jak se tělo v čase mění,“ vysvětluje firma průzkum, o kterém informoval list The Wall Street Journal. Problematikou se zabývají společnosti po celém světě a také pro Amazon je již několik let toto téma důležité, uvádějí zdroje listu.
Amazon zatěžují časté reklamace
Amazon v současnosti s pomocí hloubkového učení a dalších technik vytváří z posbíraných dat 3D modely postav, které budou mít podobu obrázků nebo videí.
Je možné, že Amazon chce s touto technologií snížit objem oblečení, které zákazníkům vyměňuje, protože jim nesedí. Pro internetové prodejce výměna zboží představuje jeden z nejvyšších nákladů. To platí především u módy. Někteří prodejci evidují až 40 procent výměn. Amazon a další internetové obchody navíc službu nabízejí zdarma. Někteří zákazníci toho využívají a své domovy promění na převlékárny, do nichž si objednávají množství šatů a velikostí s tím, že velkou část následně vracejí.
„Podíl vráceného zboží je skutečně vysoký. A rozhodně to pro obchodníky není zadarmo,“ říká John Haber, ředitel poradenské firmy Spend Management Experts.
Amazon podle banky Morgan Stanley již letos převezme v USA roli lídra v prodeji oblečení. Jedničkou na trhu je dosud Walmart.
13. června 2017 |