Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američané nesmějí v Německu prodávat Budweiser

  14:01aktualizováno  14:01
Americká pivovarnická společnost Anheuser Busch nesmí v Německu používat při prodeji piva značku Budweiser. Ta patří i nadále tradičnímu českému výrobci Budvar. Rozhodl odvolací soud v Mnichově, čímž potvrdil loňský rozsudek nižší instance. Americká firma má ještě jednu šanci: se stížností se může obrátit na německý nejvyšší soud.

"Máme radost, že soud v Mnichově uznal na jednom z našich nejdůležitějších trhů historicky rostoucí význam naší značky a tím potvrdil trend, který nyní zaznamenáváme v mnoha západoevropských i východoevropských zemích," reagoval generální ředitel podniku Budweiser Budvar Jiří Boček.

Vyjádření Anheuser Busch se ČTK získat nepodařilo.

Budvar si v dohodě z počátku minulého století rozdělil s Anheuserem světové trhy a získal právo na Evropu. Dohodu však už obě strany přestaly respektovat a snaží se dostat na sporné a neobsazené trhy a proniknout i na trhy, kde je registrována známka soupeře.

Hlavním bojištěm je Evropa, kde chtějí Američané registrovat své značky, zatímco Budvar se tomu brání uplatňováním práva na registraci, založeném na označení původu.

Anheuser Busch zdůrazňuje, že si registroval známku Budweiser už v roce 1878, téměř 20 let předtím, než byl vůbec založen v Budějovicích přímý předchůdce Budvaru. Američané prodávají pivo pod značkou Budweiser ve více než 80 zemích světa a v Evropě ve 14 zemích.

Českobudějovický pivovar má zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa. S americkým konkurentem vede nyní 40 soudních sporů a dalších více než 40 správních řízení před patentovými úřady.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Na trh vstupuje další stravenka, digitální Benefitka.
E-stravenka Benefitka chce rozbít trh s poukazy. Restaurace nic nestojí

Na trh zaměstnaneckých benefitů ve středu vstoupil nový hráč. Nadnárodní společnost Neeco nabídla elektronickou stravenku, v podobě platební karty. S tou lze...  celý článek

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.