Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američané se dočkali. V televizích skončí hlasitá reklama

  8:54aktualizováno  8:54
Ve Spojených státech budou veškeré velké televizní stanice muset příští rok zajistit, že reklamy nebudou hlasitější než předchozí a následné jimi vysílané programy. Menší televizní operátoři to budou muset udělat jen po konkrétních stížnostech diváků, informovala agentura Reuters.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Michal Klíma, MAFRA

Televizní diváci si na zvýšený zvuk u televizních reklam stěžovali dlouhá léta. Příslušná zákonná úprava ke změně, zvaná Calm Act, začala platit loni.

Federální komise pro spoje (FCC) po posouzení technických a dalších podmínek tohoto kroku v úterý rozhodla, že velcí pozemní, kabeloví a satelitní operátoři musejí patřičně snížit hlasitost reklam nejpozději do 16. prosince 2012.

Televizní společnosti se bránily tvrzením, že hlasitost reklamy je dána celou řadou faktorů, které údajně nedokážou ovlivnit. Reklamy prý většinou nejsou vysílány hlasitěji než ostatní programy, jde údajně o subjektivní vjem diváka.

K odlišnému vnímání prý dochází také tím, že reklamní bloky jsou zařazovány do přerušeného programu, který byl nastaven na jinou zvukovou hladinu. Navíc za hladinu zvuku ve spotu odpovídá podle televizí dodavatel reklamy.

Stížnostmi na hlasitost reklamních bloků se zabývá i česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Vyzvala poslance, aby prosadili změnu zákona, jiný postup podle radních pomoci nemůže. (podrobnosti zde)

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.