Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Američané se dočkali. V televizích skončí hlasitá reklama

  • 94
Ve Spojených státech budou veškeré velké televizní stanice muset příští rok zajistit, že reklamy nebudou hlasitější než předchozí a následné jimi vysílané programy. Menší televizní operátoři to budou muset udělat jen po konkrétních stížnostech diváků, informovala agentura Reuters.

Televizní diváci si na zvýšený zvuk u televizních reklam stěžovali dlouhá léta. Příslušná zákonná úprava ke změně, zvaná Calm Act, začala platit loni.

Federální komise pro spoje (FCC) po posouzení technických a dalších podmínek tohoto kroku v úterý rozhodla, že velcí pozemní, kabeloví a satelitní operátoři musejí patřičně snížit hlasitost reklam nejpozději do 16. prosince 2012.

Televizní společnosti se bránily tvrzením, že hlasitost reklamy je dána celou řadou faktorů, které údajně nedokážou ovlivnit. Reklamy prý většinou nejsou vysílány hlasitěji než ostatní programy, jde údajně o subjektivní vjem diváka.

K odlišnému vnímání prý dochází také tím, že reklamní bloky jsou zařazovány do přerušeného programu, který byl nastaven na jinou zvukovou hladinu. Navíc za hladinu zvuku ve spotu odpovídá podle televizí dodavatel reklamy.

Stížnostmi na hlasitost reklamních bloků se zabývá i česká Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Vyzvala poslance, aby prosadili změnu zákona, jiný postup podle radních pomoci nemůže. (podrobnosti zde)

,