Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američané vyvážejí do Asie tradiční hůlky, Číňanům dochází dřevo

  12:25aktualizováno  12:25
Miliony Číňanů zažívají každý den zvláštní pocit. Na hůlkách, kterými si nabírají jídlo, čtou "Made in USA". Je to apríl, či chyba? Ne. Asii dochází dřevo, ze kterého se hůlky vyrábějí, Spojené státy ho mají naopak dostatek, a tak do Číny vyvážejí ročně stamiliony hůlek.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Každý pár stojí méně než penny a čínské supermarkety si jich z americké firmy postavené ve městě Americus ve státě Georgia objednávají 10 milionů denně, píše britský deník The Telegraph. 

Firma se musí ohánět, aby vysokou poptávku stačila krmit. Materiálu má k tomu dost - využívá gumovníky a topoly, které v místě hojně rostou. Ukázalo se totiž, že se pro výrobu jídelních hůlek ideálně hodí, protože jsou rovné a zároveň pružné.

Majitel firmy Jae Lee, Američan korejského původu, má z úspěchu své firmy radost. Když ji v době finanční krize zakládal, nikdo mu nevěřil, že by mohla uspět. Město Americus tehdy mělo více než desetinu lidí bez práce a o 60 míst bojovalo 450 uchazečů. "Zbláznil ses? Ptali se mě kamarádi, když jsem si podnik otevřel," říká Lee.

Susan White, která v jeho firmě pracuje, se baví paradoxem, který každý den pomáhá vytvářet. "Každý je zvyklý na to, že ať se podívá kamkoliv, vidí nápis Made in China. Zajímalo by mě, zda Číňané vůbec kdy viděli nápis Made in USA," uvažuje.

Čínské firmy každý rok vyrobí podle britského listu 63 bilionů hůlek. Při takové spotřebě zemi pomalu dochází surovina na jejich výrobu. Tento stav podle Davida Garriga, který pracuje pro ekonomické oddělení města Americus, jeho městu nahrává. "Na pacifickém pobřeží, hlavně oblastem v Číně a Japonsku, dochází dřevo. My ho ale naopak máme nadbytek," řekl britskému listu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.