Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americká firma vyrábí pivo v sáčku s brčkem. V Česku by propadlo

  11:04aktualizováno  11:04
Americká firma PPi Technologies se rozhodla prorazit na konzervativním americkém trhu, který je alergický na popíjení alkoholu na veřejnosti. Nabízí sáčkované pivo na cestu. Podle prvních reakcí může mít novinka úspěch. Přestože výroba takového piva bude lacinější, v Česku by neuspělo.

Americká firma začala vyrábět pivo v sáčku. | foto: PPi Technologies

Sáčkované pivo s brčkem firma pojmenovala Beer On The Go (pivo na cestu). Je určeno těm, kteří si pro něj dojdou přímo do pivovaru a ­nechají si ho stočit na místě. Na pulty běžných obchodů se tak obal z laminované fólie nedostane.

Ačkoliv je tak trh pro rozšíření nového obalu omezen, své věrné zákazníky si patrně najde. „Perfektně se to hodí na pláž,“ napsala na Facebooku Nancy Reeves-Hainesová. Podobně reagovali na nový obal i další američtí pivaři. Společnosti se tak nejspíše podařilo oslovit ty, na které cílila. „Náš nový obal je určen pro venkovní aktivity, na které se nehodí nosit s sebou sklo,“ propaguje firma nový obal na svých stránkách s ­tím, že vedle piva je do obalu možné načepovat i vodu či další nápoje.

Společnost však upozorňuje, že sáček je vhodný jen pro méně sycené nápoje, takže například limonády z něj už pít nedoporučuje. „Při pokojové teplotě vyprchá plynný obsah během 24 hodin,“ upozorňuje firma.

V Česku sáčky neprorazí

Lidé si mohou koupit pivo buď v samostatném balení o objemu zhruba 250­ ml, nebo šest piv zabalených dohromady, či multibalení o objemu zhruba 1,8 litru.
Podle odborníků by čeští pivaři sáčkované pivo ve větší míře nepřijali. „Sáček Single25 je vyroben z fólie PET/AL/PA. Je svařen ze tří stran, ohnutá strana padne příjemně do dlaně,“ hodnotí nový obal po technické stránce Václav Doležal z České obalové asociace Syba. „Ale pro českého pivaře je to nepředstavitelná degradace, takže tento způsob balení piva v našich zemích příliš šancí nemá,“ dodává.

Češi jsou podle něj v oblasti pivní kultury fajnšmekři a na pivo chodí nejraději do hospody. Pít ho na ulici v sáčku by je podle něj ani nenapadlo. Doma upřednostňují skleněné lahve a na cestách pivo v plechovkách. To má proti sáčku ty výhody, že se dá lépe chladit, lépe se drží v ruce a díky pevnosti jde dobře sytit oxidem uhličitým, takže po otevření zasyčí, což mají Češi rádi.

„Sáček žádnou z těchto výhod nemá, k tomu je mnohem hůře skladovatelný, výhodou může být snad jen to, že jeho výroba bude lacinější,“ přemýšlí o výhodách sáčkovaného piva Doležal.

Frťany v sáčku se na trhu neprosadily

Podle Doležala už se v Česku pokusy vyrábět alkohol v sáčku objevily, ale žádný se neujal. „V první polovině devadesátých let se dvě firmy snažily dostat na trh dokonce frťany v sáčku. Jedna výroba skončila, protože výrobce zvolil špatnou technologii a barva z potisku pronikla do alkoholu. Druhý výrobce skončil na tom, že nenašel distributora, který by jeho výrobky prodával,“ vzpomíná Doležal. Toto obalové fiasko je podle něj dalším důkazem, že pivo v sáčcích v Česku šance na zářivou budoucnost nemá.

Rozšíření sáčkovaného piva nevěří ani plzeňský pivovar. „Nepředpokládáme, že by to českého konzumenta oslovilo. Pivo má pro Čechy velký význam a vzhledem k tomu, že je tento nápoj po dlouhé roky spojen se skleněnou lahví, sáčkové pivo by sklidilo úspěch jen u velmi malého procenta lidí. A to pravděpodobně u těch, kteří už dnes preferují obal z plastu,“ říká mluvčí Plzeňského Prazdroje Kateřina Krásová.

Nejrozšířenějším „obalem na cesty“ jsou podle ní plechovky, které však v celkové oblíbenosti obalů zaujímají jen jednotky procent.



Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

TEST DNES: „Jako olizovat buvola.“ Hodnotili jsme dvanáct sýrů mozzarella

Ilustrační snímek

Mozzarella, přírodní pařený nezrající sýr naložený ve slaném nálevu, je jedním z nejznámějších, a hlavně nejchutnějších...

TEST DNES: Pivo v plechu rychle stárne, už po pár týdnech může být zvětralé

Test plechovkových ležáků

Od piva z plechovky asi nikdo nečeká, že bude chutnat jako točené. Ne každý už ale ví, že se často nevyrovná ani...

Stát chce napadnout slevovou akci Kauflandu, vadí mu mléko za korunu

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství chce poprvé podat podnět antimonopolnímu úřadu kvůli slevovým akcím v obchodních řetězcích....

Najdete na iDNES.cz