Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Americká Kraft Foods nabídla za cukrářskou Cadbury téměř 17 miliard dolarů

Největší severoamerická potravinářská firma Kraft Foods usiluje o převzetí britského výrobce cukrovinek Cadbury. Za druhou největší cukrářskou firmu na světě nabídla 16,7 miliardy dolarů, tedy téměř 300 miliard korun. Představenstvo britské společnosti ale Kraft nepřesvědčil.

Kraft nicméně hodlá i přes odmítnutí nadále usilovat o realizaci navržené transakce. Podle americké společnosti by sjednocená potravinářská firma měla dosahovat tržeb okolo 50 miliard dolarů ročně. Spojením by navíc podle Kraftu vznikla "globální mocnost ve výrobě sendvičů, cukrovinek a rychlých jídel s mimořádným portfoliem předních značek po celém světě."

Cukrovinky společnosti Cadbury, mezi které patří například čokoláda Dairy Milk nebo žvýkačky Trident, by podle generální ředitelky Kraftu Irene Rosenfeldové výborně doplnily portfolio americké firmy.

Transakce by navíc umožnila ušetřit až 625 milionů dolarů ročně na distribuci a marketingové propagaci.

"Stejně jako my, Cadbury vybudovala spoustu úžasných značek tím, že se soustředila na kvalitu, inovaci a marketing," uvedla podle televize BBC Rosenfeldová. "Prostřednictvím rozšířených investic a inovací chceme na předních značkách společnosti Cadbury a na silném britském dědictví dál stavět," dodala Rosenfeldová s tím, že Cadbury by po převzetí mohla pokračovat v provozu svých továren, z nichž některé plánuje zavřít.

Americké společnosti Kraft Foods se podařilo během druhého čtvrtletí letošního roku zvýšit zisk na 827 milionů dolarů, tedy přibližně 15 miliard korun. Mezi její značky patří například sušenky Oreo nebo čokoláda Toblerone.

,