Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americké firmy vábí klienty - homosexuály

  16:11aktualizováno  16:11
Gayové a lesbičky v USA tvoří početnou a poměrně bohatou skupinu lidí a stále více společností by je rádo vidělo jako své zákazníky. Podle odborníků skončilo období, kdy podnikatelé ignorovali homosexuály nebo se se jim dokonce vyhýbali.
V USA žije 16 milionů gayů s kupní silou 641 miliard.

V USA žije 16 milionů gayů s kupní silou 641 miliard. | foto: Profimedia.cz

Nedostatek informací a předsudky odsunuly gaye a lesbičky na okraj zájmu obchodníků. V USA ale žije podle odhadů 16 milionů gayů starších 18 let s kupní silou 641 miliard dolarů. To nejsou zanedbatelná čísla a podnikatelé a samosprávy to již ví a rádi by toho využili.

Společnosti hledají nejvhodnější způsob, jak na sebe potenciální zákazníky upozornit. Letecký dopravce American Airlines například vytvořil speciální tým, který se stará o homosexuální zákazníky a mimojiné provozuje internetové stránky určené právě homosexuálům. Jinou cestou se vydal Wal-Mart, který svým zaměstnancům poskytuje semináře o důležitosti zaměřit úsilí na tento segment.

Mnoho tvůrců reklam má již velmi dobře zmapované spotřebitelské zvyklosti gayů a lesbiček a přizpůsobují tomu i marketingové nástroje včetně reklamy. "Tento segment trhu má velký potenciál, který teď vychází na povrch," říká Niki Leondakis z vedení společnosti provozující luxusní hotely a butiky v San Francisku.

Nejen soukromé společnosti, ale také města a jejich turistické kanceláře změnila svůj dříve chladný postoj k turistům ze skupiny gayů a lesbiček. Snaží se je přilákat festivaly a jinými kulturními akcemi a možností trávit čas v hotelech a restauracích pro gaye.

"Přítomnost homosexuálů je dobrá pro obchod i pro náš region", říká George Neary z úřadu pro cestovní ruch v Miami.

Společnosti, které se rozhodli neignorovat homosexuály jako klienty, se ale stále musí obávat reakcí ze strany různých fundamentálních skupin. V minulosti se kvůli tomu dostaly do křížku s americkým hnutím za rodinu společnosti jako Ford, Procter & Gamble či Walt Disney.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček
Ani elektřina, ani plyn. Budoucností jsou spalovací motory, říká plynárník

Neuplyne týden, aniž by nějaký významný politik neohlásil přechod k elektromobilitě. O konci spalovacích motorů se stále častěji mluví i v automobilkách. Ale...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.