Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Americký Exxon musí za 20 let starou havárii zaplatit přes 500 milionů dolarů

  8:35aktualizováno  8:35
Americká společnost Exxon Mobil se nevyhne pokutě 507,5 milionu dolarů (asi 9,8 miliardy Kč), kterou musí zaplatit jako odškodné za následky havárie svého obřího tankeru v roce 1989. Rozhodl o tom odvolací soud v San Francisku, a potvrdil tak verdikt jiného soudu z loňského června.

Při havárii uniklo do moře asi 11 milionů galonů ropných látek. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Havárie tankeru Exxon Valdez, který ztroskotal 24. března 1989 v úžině Prince Williama u břehů Aljašky, patří k největším ekologickým katastrofám v novodobých dějinách.  - o havárii čtěte zde

Peníze, které musí Exxon zaplatit, jsou určeny pro obyvatele znečištěné oblasti, rybáře, majitele podniků a další, kteří byli havárií nějakým způsobem poškozeni.

Soud rovněž stanovil, že má žalující strana právo požadovat navýšení částky odškodného o úrok 5,9 procenta, a to zpětně až do roku 1996. Tehdy padl rozsudek, který žalobcům přiznal odškodné pět miliard dolarů. Exxon se ale od té doby odvolával a další soudy částku snížily.

Při havárii uniklo do moře asi 11 milionů galonů ropných látek. Dodnes je to zdaleka největší znečištění oceánů u amerických břehů.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jistá poradenská hospodářská firma v Itálii navrhla radikální řešení: bohatí...
Každý třetí mladý Ital je bez práce. Řešení krize mohou odskákat ti staří

Alarmující počet mladých lidí v Itálii nemá práci ani výhled, že nějakou najde. Vláda se rozhodla začít jednat, ale vzhledem k prázdné státní pokladně je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Pivo budiž požehnáno. Zavřené kostely se znovu otevírají jako pivovary

Jenom od roku 2011 bylo ve Spojených státech nejméně deset starých kostelů předěláno na nové pivovary. A nejméně čtyři se mají otevřít v příštím roce. Tento...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.