Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Aerolinkám v USA hrozí největší nedostatek pilotů od 60. let

  17:58aktualizováno  17:58
Americkým aerolinkám hrozí největší nedostatek pilotů od 60. let minulého století. Mnoho pilotů totiž odchází do důchodu a zároveň za několik měsíců začnou platit přísnější předpisy pro přijímání nováčků.
Spojené státy se naposledy potýkaly s nedostatkem pilotů v 60. letech minulého století. Většina mladých, kteří se jimi mohli stát, tehdy bojovala ve Vietnamu.

Spojené státy se naposledy potýkaly s nedostatkem pilotů v 60. letech minulého století. Většina mladých, kteří se jimi mohli stát, tehdy bojovala ve Vietnamu. | foto: Profimedia.cz

Upozornil na to list The Wall Street Journal. Do důchodu se příští rok ve Spojených státech chystají tisíce pilotů, kteří dosáhnou věku 65 let stanoveného zákonem. Zároveň v létě začne platit federální nařízení, podle něhož nově přijatí piloti musí mít nalétáno nejméně 1 500 hodin, což je šestkrát více než nyní. Zvýší se tak náklady na výcvik nových pilotů i doba výcviku. Od začátku roku 2014 pak piloti budou muset déle odpočívat, což dále zvýší nároky na jejich počty.

"Vyústí to v krizi," míní Bob Reding, který donedávna působil jako výkonný viceprezident společnosti American Airlines. "Zbývají nám ještě čtyři roky do řešení situace, ale jen šest měsíců do problému," přizvukuje Kit Darby, jenž se jako poradce zabývá najímáním pilotů.

Podle The Wall Street Journalu zatím není jasné, o jak rozsáhlý problém půjde. Například oborová organizace Airlines for America zastupující největší aerolinky, které nyní zaměstnávají 50 800 pilotů, očekává do roku 2025 výměnu či přijetí 60 tisíc pilotů. Darby čeká, že všichni američtí letečtí dopravci budou muset během následujících osmi let najít 65 tisíc nových pilotů. Nyní jich zaměstnávají 96 tisíc.

Velcí dopravci personálně "vysají" ty menší

Hlad po pilotech dopadne zejména na malé regionální dopravce. Již tradičně jsou místem, kde se de facto školí piloti pro větší firmy. Nyní jim velké aerolinky zřejmě budou přetahovat ještě více lidí. Malé firmy by se tak mohly dostat do situace, kdy nebudou schopné obsluhovat své linky a přijdou o ně.

Spojené státy se naposledy potýkaly s nedostatkem pilotů v 60. letech minulého století. Většina mladých, kteří se jimi mohli stát, tehdy bojovala ve Vietnamu. Aerolinky mezitím expandovaly. Problém se vyřešil, až když se vojenští piloti začali vracet z bojiště.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.