ČTĚTE TAKÉ:
Začaly slevy, ceny klesly až o polovinu
"Díváme se na všechno, co má nějakou slevu," uvedla Jennifer Westfallová z Charlestonu ve státě West Virginia. Našla koktejlové šaty, které původně stály 130 dolarů (3180 korun), ale ve slevě byly k mání za dvacet.
"Přišla jsem, abych se podívala, co se dá výhodně koupit," řekla Pamela Porterfieldová z Canoga Park v Kalifornii.
"Dneska bych plnou cenu za nic nezaplatila," shrnuje za všechny MistyWattersová, jež v obchodě v Little Rocku ve státě Arkansas koupila zlevněné tepláky Nike a trička.
Do obchodů ženou Američany různé důvody. Jedním z nich může být i fakt, že po Vánocích je snazší se do obchodů vůbec dostat. "Je teď o dost jednodušší najít místo na parkování," řekla třiašedesátiletá Mary Padgettová.
V Dearbornu ve státě Michigan si v nákupním středisku Fairlane Town Center chtěla koupit vánoční dekorace, a dokonce první dárky na příští rok. U některých obchodníků dostala padesátiprocentní slevu.
Pětatřicetiletý Jerry Steward z Detroitu sice již dárky dceři a manželce nadělil, ale chce jim pořídit další. "Dělám to tak každý rok a vždy na něco výhodného narazím," uvedl Steward s tím, že hodlá utratit okolo dvou stovek dolarů (zhruba 4900 korun).
Nový hit: předplacené kreditky
Povánočním nákupům v poslední době pomáhá rostoucí obliba nadělování dárkových platebních karet.
Třiadvacetiletý Erik Sellen si v obchodě Best Buy ve městě Okemos ve státě Michigan díky kartě s kreditem 40 dolarů, kterou dostal pod stromeček, koupil tři DVD s filmy Mafián, Obvyklí podezřelí a Pár správných chlapů a cédéčko Johnnyho Cashe. Musel přidat i trochu ze svého, ale to mu nevadilo. Dárek v podobě platební karty mu umožnil vybrat si přesně to, po čem toužil.
Právě na podobné zákazníky prodejci čekají. Dárkové platební karty totiž nejen donutí své majitele zajít do obchodu a utratit sumu, která na nich je, ale většinou všechno skončí větší útratou, protože lidé přidají i něco ze své kapsy.
Potvrzuje to Karen MacDonaldová, mluvčí společnosti Taubman Centers provozující 23 velkých obchodů v jedenácti státech USA. Podle ní čtvrtina těch, kdo nakupují na vánoční dárkovou kartu, nakonec utratí více, než jaká je její hodnota.