Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Američtí obři bojují o internet

  0:13aktualizováno  0:13
Microsoft zaútočil na největšího světového poskytovatele internetu, firmu America Online. Rozhodl se, že rozsáhlou reklamní kampaní za zhruba 50 milionů dolarů odláká část jejích zákazníků ke své službě Microsoft Network. Jak uvedla americká televize CNN, softwarový gigant se snaží využít situace. Firma America Online totiž oznámila, že od července zdraží o devět procent (tedy o dva dolary měsíčně) svou nejpoužívanější službu poskytující neomezený přístup na internet. Ta nyní bude stát 23,90 dolaru.

Této služby využívají zhruba tři čtvrtiny z celkového počtu 29 milionů zákazníků AOL.

America Online, která se před několika měsíci stala součástí mediálního kolosu AOL Time Warner, si od zdražení slibuje zvýšení příjmů o zhruba půl miliardy dolarů ročně. Ty chce využít na budování infrastruktury potřebné pro zkvalitnění služeb.
Letos v prvním čtvrtletí dosáhly tržby koncernu AOL Time Warner 9,1 miliardy dolarů. Na internetovou divizi z toho připadlo 2,1 miliardy dolarů. Kvůli investicím byl však podnik stále ve ztrátě.

Microsoft Network má oproti AOL zhruba šestinu zákazníků, tedy pět milionů lidí. Neomezený přístup na internet u něj stojí stále 21,95 dolaru. Firma nejbohatšího muže světa, Billa Gatese, chce navíc na tři měsíce poskytovat přístup na internet zdarma těm zákazníkům, kteří začnou jeho služeb využívat do 30. června.

Odborníci jsou však, co se týče šancí Microsoftu snížit náskok společnosti America Online, poměrně skeptičtí. "Je to jejich první zdražení služeb za poslední tři roky," uvedl analytik UBS Wartburg Christopher Dixon. Doba, kterou zákazníci denně tráví na internetu, se přitom od té doby podle průzkumů zvýšila v průměru ze 46 na 70 minut, tedy více než o 50 procent.

Od firmy America Online navíc příliš zákazníků kvůli zdražení neodejde."Stejně mnozí z nich platí další poplatky za využívání dalších služeb AOL, dva dolary navíc by jim proto neměly dělat potíže," dodal Dixon.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.