Jak rostly tržby za on-line prodej potravin v ČR | |
Čtvrtletí |
Tržby v Kč |
I. |
2 363 |
II. |
4 383 |
III. |
15 843 |
IV. |
25 374 |
Celkem |
47 963 |
Podle studie společnosti Datamonitor se z více než poloviny na prodaných potravinách v Británii podílí maloobchodní řetězec Tesco. Utržil téměř 311 milionů dolarů, což se nepovedlo žádné jiné firmě.
Se 170 miliony dolarů se na druhém místě v tržbách umístila nizozemská síť Ahold, třetím největším on-line prodejcem je americký Webvan, který na Ahold ztrácí 45 milionů dolarů.
I přes milionové částky je podíl potravin na celkovém internetovém trhu minimální. Ve Velké Británii činil 0,4 procenta. Pokoření Američané dosáhli 0,33 procenta, německý internet použilo k nákupu jídla 0,1 procenta zákazníků.
Rozvoj nákupu této komodity je zatím v plenkách. V České republice se zatím tržby za potraviny nedají počítat ani v setinách procenta. Zmíněných 48 tisíc korun bojuje o místo na slunci s celkovými tržbami 185,8 milionu korun.
Češi zatím utrácejí na internetu hlavně za spotřební elekroniku, bílé zboží, hudbu a knihy. Boom prý obchodníky s potravinami teprve čeká. Podle odborníků by na vyspělých trzích mohl nastat již letos.