Tak trochu jiná taxislužba. Amiš si zřídil Uber bryčku

  11:59aktualizováno  11:59
Je něco jako taxikář, přesto nemá auto. Pro amiše Timothyho Hochstedlera to však není žádný problém. Místo motorového vozidla má koně s bryčkou a vydělává si jako Uber. Vozí zájemce v okresu St. Joseph County v Michiganu.

Amišská bryčka v americkém městě Bart Township (ilustrační snímek) | foto: Getty Images

Žádné telefony, elektřina, ani moderní dopravní prostředky. Amišové jsou křesťanská odnož známá pro svůj staromilský způsob života. Přesto amiš Timothy Hochstedler přirovnává své dopravní služby k Uberu, jednomu z nejúspěšnějších startupů moderní společnosti, uvedla michiganská televizní stanice WWMT.

Vědci studovali americké amiše. Zjistili, že mají mutaci dlouhověkosti

V současném uspěchaném světě by však tento speciální Uber asi sotva uspěl. Vůz má totiž sílu pouze jednoho koně, doslova. Hochstedler jezdí se svým koněm a bryčkou po okrese St. Joseph County v Michiganu a nabízí své dopravní služby za 5 dolarů, jak inzeruje na obyčejném bílém papíře připevněném na bok vozu. 

Fotogalerie

„Každý rok se objevují nové věci a Uber je populární právě teď, takže máme amišský Uber. Můžeme dovézt lidi přímo k jejich domu,“ říká Hochstedler v reportáži.

Místní jeho služby oceňují. „Je to fascinující. Tohle není typická činnost, kterou byste si s amiši spojili,“ podotýká jeden ze zákazníků Bruce Jordan.

Se společností Uber nemá Hochstedler ve skutečnosti nic společného. Jeho služby si nelze objednat skrze mobilní aplikaci. Zájemci musejí zkrátka doufat, že „řidiče“ zastihnou, nebo na něj zkrátka zavolat, když ho zahlédnou na cestě.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Musíme bránit USA, vysvětluje šéf Amazonu žízeň po tučné armádní zakázce

Jeff Bezos před raketou New Shepard

Desetimiliardová armádní zakázka s názvem JEDI je opředena tajemstvím a účast amerických firem na ní budí čím dál větší...

Křetínský kupuje podíl deníku Le Monde, tvrdí list

Daniel Křetínský, majitel fotbalové Sparty

Český miliardář Daniel Křetínský jedná s francouzským finančníkem Matthieu Pigassem o koupi podílu ve francouzském...

Válka eBay s Amazonem pokračuje. Aukční server žaluje lov pracovníků

Ilustrační snímek

Aukční portál eBay zažaloval e-shopového globálního krále Amazon. Obvinil ho, že mu nelegální cestou přetahoval...



Najdete na iDNES.cz