Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Platit za zadání příkazu přes internet? Velká absurdita, míní klienti

  10:10aktualizováno  10:10
Postupujete přesně tak, jak si banka přeje. Neobtěžujete bankéře na pobočce a všechny příkazy zadáváte či měníte jen přes internetové bankovnictví. Přesto za to zaplatíte. Právě tuto platbu, kterou mají některé banky dosud ve svém ceníku, vybralo nejvíce lidí v aktuálním ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek

„Poplatek za zadání příkazu či změny trvalého příkazu přes internetbanking byl favoritem od samého počátku, neboť poslední dva roky skončil v anketě vždy těsně druhý. Banka trestá klienta za chování, které po něm sama vyžaduje,“ říká Patrik Nacher, provozovatel serveru Bankovnipoplatky.com, který anketu organizuje. Pro tento poplatek hlasovalo ve finálovém kole 31 procent lidí.

Na druhém místě se umístil poplatek za vedení účtu zemřelého klienta. „Domnívám se, že zpoplatňovat účet klientovi (respektive jeho dědicům), jež nežije, tudíž nelze s takovým kontem nijak disponovat, je nemravné,“ myslí si Nacher. Výše poplatku za vklad na účet na přepážce třetí osobou skončila na třetím místě. Ve dvou kolech ankety hlasovalo celkem 12 a půl tisíc lidí.

V minulosti se vítězi ankety staly například poplatek za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, platba za zjištění zůstatku přes bankomat či poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet.

V roce 2005, kdy se anketa konala poprvé, vybrali lidé poplatek za příchozí platbu. Před dvěma roky „vyhrál“ poplatek za vedení účtu k hypotečnímu či spotřebitelskému úvěru, což spustilo vlnu - nakonec neúspěšných - žalob na banky.

Řadu poplatků, které v anketě zvítězily, už banky ze svých ceníků odstranily. Může za to i tlak v posledních letech vzniklých menších bank, které obvykle nabízejí vedení účtu zdarma a poplatky za běžné služby vůbec neúčtují. A nástup digitalizace do bankovnictví bude zřejmě znamenat, že zmizí poplatky úplně ve všech bankách.

Někdejší generální ředitel České spořitelny Pavel Kysilka třeba v pondělí prohlásil, že digitální revoluce do pěti let zcela vymýtí poplatky za vedení běžného účtu, za výběr z bankomatu nebo za internetové bankovnictví.

„Větší pohodlí spojené s možností stále více věcí zařídit přes internet však současně přináší i řadu otázek. A to zejména to, do jaké míry si budou muset lidé na internetu chránit své soukromí,“ upozorňuje Kysilka.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Limitovaná edice nákladního vozu Tatra Phoenix Präsident připomíná 120 let od...
Výroba tatrovek letos vzrostla o 40 procent, škodovek o 14 procent

Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců roku vzrostla meziročně o 5,7 procenta na 940 536 vozů. Výroba nákladních vozů reprezentovaná kopřivnickou Tatrou se...  celý článek

Výkonný ředitel České kanceláře pojistitelů (ČKP) Jan Matoušek.
Začíná hon na neplatiče povinného ručení. Chybovat nebudeme, říká šéf ČKP

Vybírání „pokut“ od nepojištěných řidičů provázely velké přehmaty. Výzvu k jeho zaplacení nezřídka našli ve schránce i ti, kteří auto neřídili nebo...  celý článek

kreditní karta, kreditka, platba, pokladna
Pozor na spropitné. Některé podniky si jej účtují samy a bez optání

Některé české restaurace účtují spotřebitelům neoprávněně vyšší částky za „servis“. Česká obchodní inspekce například zjistila, že v restauraci na Střeleckém...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.