Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Anténa musí podle letáku odolat i větru

aktualizováno 
Manželé Prostředníkovi z Dolní Lutyně si koupili na dobírku univerzální aktivní anténu.
Manželé Prostředníkovi z Dolní Lutyně si koupili na dobírku univerzální aktivní anténu. Podle propagačních materiálů měla být její předností, kromě jiného, i možnost použití v každých povětrnostních podmínkách. Prostředníkovi namontovali anténu na střechu rodinného domku, asi za měsíc ji však našli na zemi. Přestože byla anténa namontována podle návodu, nápor větru nevydržela. Reklamaci zásilková firma neuznala s tím, že se jedná o mechanické poškození, a nikoli o vadu, kterou lze reklamovat. Telefonicky potom zástupce firmy sdělil, že povětrnostními podmínkami se rozumí pouze déšť a sníh, nikoli však vítr. Prostředníkovi chtějí vědět, zda je firma v právu.

Z písemné odpovědi firmy, kterou Prostředníkovi do redakce zaslali, vyplývá, že důvodem zamítnutí reklamace antény bylo její mechanické poškození. Telefonické stanovisko zástupce firmy týkající se povětrnostních podmínek, které však nebylo oficiálním důvodem zamítnutí reklamace, není podle mého názoru správné. Povětrnostní podmínky lze zjednodušeně a laicky chápat jako projevy počasí, tedy déšť, sníh nebo vítr. Pokud tedy Prostředníkovi nesouhlasí se zamítnutím reklamace, musí svůj nárok uplatnit soudní cestou. V průběhu soudního řízení bude pak nutné prokázat pravý důvod ulomení antény.

Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 9:

1) Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.

2) Povinností uvedených v odstavci 1 se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po jednání tripartity 17....
Řešení dvojí kvality potravin si žádá revizi směrnice EU, prohlásil Sobotka

Řešení problému dvojí kvality zboží v zemích evropské osmadvacítky podle českého premiéra Bohuslava Sobotky vyžaduje revizi unijní směrnice o nekalých...  celý článek

Test dvojí kvality potravin, které provedlo slovenské ministerstvo zemědělství.
PŘEHLEDNĚ: Slováci zjistili u poloviny potravin výrazné rozdíly v kvalitě

Slovenské ministerstvo zemědělství už podruhé otestovalo rozdíly v kvalitě potravin. Druhý test prokázal u téměř poloviny zkoumaných potravinářských výrobků...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.