Z písemné odpovědi firmy, kterou Prostředníkovi do redakce zaslali, vyplývá, že důvodem zamítnutí reklamace antény bylo její mechanické poškození. Telefonické stanovisko zástupce firmy týkající se povětrnostních podmínek, které však nebylo oficiálním důvodem zamítnutí reklamace, není podle mého názoru správné. Povětrnostní podmínky lze zjednodušeně a laicky chápat jako projevy počasí, tedy déšť, sníh nebo vítr. Pokud tedy Prostředníkovi nesouhlasí se zamítnutím reklamace, musí svůj nárok uplatnit soudní cestou. V průběhu soudního řízení bude pak nutné prokázat pravý důvod ulomení antény.
Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, § 9:
1) Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
2) Povinností uvedených v odstavci 1 se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.