Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Anticenu za sexistickou reklamu dostal náborový klip pro budoucí lesníky

  21:22aktualizováno  21:22
Letošní ročník anticeny Sexistické prasátečko za nejvíce sexistickou reklamu vyhrál videoklip lákající ke studiu na Lesnické a dřevařské fakultě brněnské Mendelovy univerzity. Spot natočil spolek nazvaný Lehce dráždivá fakulta. Výsledky soutěže ve čtvrtek vyhlásilo pořádající hnutí Nesehnutí.

Anticenu Sexistické prasátečko za nejvíce sexistickou reklamu vyhrál v minulosti videoklip lákající ke studiu na Lesnické a dřevařské fakultě brněnské Mendelovy univerzity. Spot natočil spolek nazvaný Lehce dráždivá fakulta. | foto: Lesnická a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity

V klipu s podtitulem "I škola může být sexy" hrají spoře odění studenti. Jeden drží motorovou pilu, jiná studentka znázorňuje králíka, na kterého míří myslivec. Cílem je získat zájemce ke studiu lesnictví, dřevařství či arboristiky.

Videoklip podle Petry Havlíkové z hnutí Nesehnutí spojuje sexismus a vysokoškolské vzdělání, používá i softpornografické scény. Podle genderového odborníka z Fakulty humanitních věd Karlovy univerzity Petra Pavlíka toto video používá nejpokleslejší soft-pornografické konvence.

Fotogalerie

V jedné z kategorií vyhrála reklama na pračku Electrolux se sloganem "štíhlá holka s velkým plnícím otvorem". Uspěla i reklama se sloganem "poslední kapka jde do textilu".

Do pátého ročníku ročníku vyslali lidé rekordních 99 reklam, které se nacházejí v elektronických médiích, na billboardech, plakátech, v televizi či novinách.

O vítězích rozhodovala odborná porota, ve které zasedla ředitelka slovenské Rady pro reklamu Eva Rajčáková nebo ředitel reklamní agentury Konektor Martin Charvát. Lidé také měli možnost hlasovat na internetu.

Spot Lesnické a dřevařské fakultě brněnské Mendelovy univerzity:

"Chceme upozorňovat na možné důsledky všudypřítomného stereotypního zobrazování žen a mužů. Naší snahou je s nadsázkou a vtipem vyvolávat debatu o tom, kde se nacházejí hranice etiky a vkusu," uvedla Havlíková. Hnutí Nesehnutí se dlouhodobě snaží prosadit systémové změny, které omezí sexistické a genderové stereotypy v reklamě.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Pět mýtů o evidenci tržeb: A teď bude stát vědět, co nakupuji

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Tu účtenku si radši vezměte, nebo dostanete pokutu! A pokud se chcete zbavit konkurence, pošlete na ni kontrolu z...

Další z rubriky

Prudké zdražování bytů už brzy skončí, tvrdí šéf Asociace developerů

Výbuch plynu zcela zdemoloval byt v prvním patře domu (30.10.2017).

Za poslední dva roky zdražily nové byty v hlavním městě téměř o polovinu. Růst cen ale nebude v nejbližší době tak...

Kauza Key Investments nekončí. Rok po rozsudku dorazila první odvolání

Daniel Brzkovský a Klára Fensteterová u soudu v kauze Key Investments.

Případ společnosti Key Investments, jejíž bývalí členové představenstva mají jít na tři až pět let do vězení za...

Jaké značky jsou „nečeské“? Podle některých i Škoda, Barum či Jar

Škoda Atero

Značku aut Škoda vnímá jako českou jen sedm z deseti Čechů. Podobně dopadla firma Barum vyrábějící pneumatiky. Ale...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.