Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Antimonopolní úřad schválil podporu pro Hyundai

  11:07aktualizováno  11:07
Antimonopolní úřad schválil podporu pro jihokorejskou automobilku Hyundai, která staví u Nošovic novou továrnu. Podporu investice Hyundai považuje úřad za slučitelnou s evropským právem a předal ji k posouzení Evropské komisi.
Hyundai

Hyundai | foto: Dan MaternaMF DNES

„Jedná se především o slevu na dani z příjmu, hmotnou podporu na vytváření nových pracovních míst, hmotnou podporu na rekvalifikaci zaměstnanců a prodej pozemků za zvýhodněnou cenu,“ uvedl náměstek předsedy úřadu Kamil Rudolecký.

Celková výše veřejné podpory překračuje hranici pro projekty spadající pod zákon o investičních pobídkách. Evropská komise musí proto podle Rudoleckého vyjmout pomoc ze zákazu veřejné podpory. „Do doby rozhodnutí Evropské komise nesmí být žádná veřejná podpory poskytnuta,“ dodal náměstek.

Podle smlouvy s Českou republikou by Hyundai mohla v letech 2007 až 2013 získat ze státního rozpočtu na výstavby továrny dotaci až 2,4 miliardy korun. Dalších 2,5 miliardy korun může automobilka a zhruba 15 jejích dodavatelů do roku 2011 dostat na vytváření pracovních míst či rekvalifikaci, upřesnila ČTK.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.