OMD Czech s ročními tržbami kolem tří miliard korun je jedničkou na českém reklamním trhu. Také Médea, kterou stejně jako agenturu Media View vlastní bývalý náměstek ministryně školství Dany Kuchtové Jaromír Soukup, patří k předním hráčům.
Společnost Médea v reakci uvedla, že je přesvědčena, že se žádného nezákonného jednání nedopustila. OMD Czech se ke kontrole nevyjádřila.
Obě firmy pracují pro stovky klientů. ÚOHS se už několik měsíců zabývá podezřením, že se na ně domlouvaly. "Byla mezi nimi uzavřena dohoda o spolupráci, která by zřejmě mezi konkurenty uzavřena být neměla," uvedl Neruda.
Konkrétnější zatím být nechtěl. Pravděpodobnými možnostmi kartelu je podle ČTK například to, že se firmy domlouvaly na cenách nebo si navzájem přenechávaly zakázky.
Zájmy klientů a kvalitu služeb šetření ÚOHS neovlivní, uvedla firma. ÚOHS zatím nemá signály o tom, že by byla účastníkem kartelu ještě nějaká další společnost.