Vyperte si přes mobil. Aplikace dobývá světové metropole

  14:59aktualizováno  14:59
Uživatelé „chytré“ elektroniky už si zvykli na to, že si přes aplikaci mohou přivolat taxi nebo objednat jídlo. Stále populárnější jsou teď on-line sítě veřejných prádelen. „Frčí“ zatím hlavně ve velkých světových městech, kde usnadňují život lidem, kterým se nechce investovat do vlastní pračky.

V první novodobé veřejné prádelně v Ostravě lze vyprat i prádlo větších rozměrů. | foto: Adolf Horsinka, MAFRA

Když ráno zjistíte, že máte už zase horu špinavého prádla, stačí vzít jednoduše telefon a přes aplikaci konkrétní veřejné prádelny si naplánujete, kdy si chcete nechat balík oblečení vyzvednout. Servis funguje většinou od brzkého rána do pozdních večerních hodin. A pokud na praní hodně spěcháte, je možné naplánovat vyzvednutí zhruba do půl hodiny, informuje izraelský list Jerusalem Post.

„V úterý ráno jsem přes aplikaci zadal rozmezí třiceti minut, během kterých potřebuju oblečení vyzvednout. Na smartphonu jsem si vybral časové okénko, které určuje půlhodinu, ve které se poslíček dostaví,“ cituje Jerusalem Post Niva, který si pochvaluje služby veřejné telavivské prádelny kVisi.

„Zaměstnanec prádelny dorazil se speciálními taškami na prádlo už v prvních deseti minutách a ještě mi před tím poslal zprávu, že je na cestě,“ dodává.

Nevýhody a jiné prádelny

Zákazníky může v případě kVisi překvapit délka praní. Zatímco mnohé prádelny, které působí v centru Tel Avivu, vyperou oblečení do jednoho dne, u té, co funguje přes aplikaci, je to do dvou dnů.

V amerických městech je služba svižnější, také díky větší konkurenci prádelen využívajících aplikaci. Náklady na prádelenský servis jsou tam ale vyšší než v prádelnách bez doručovací služby, zatímco u izraelské kVisi jsou srovnatelné.

„Pokud lidé chtějí jenom ráno vyzvednout špinavé prádlo a večer doručit čisté, jsou samozřejmě i jiné konkurenční prádelny. My ale svým zákazníkům nabízíme přidanou hodnotu a tou je pohodlí,“ vysvětluje ředitel prádelny kVisi Erez Adiri rozmáhající se trend „praní přes telefon“.

Kdo aplikaci ocení

Rychlé praní s aplikací určitě usnadní život lidem, kteří hodně cestují. Pro byznysmeny nebo dálek chtivé studenty, co praní prádla neradi vyřizují osobně nebo telefonicky, je aplikace ideálním řešením.

Ve Spojených státech je však tento způsob praní oblečení naprosto běžný. Konkrétně v New Yorku chybí podle televize Fox Business pračka a sušička v 85 procentech tamních bytů. Pro lidi je proto samozřejmé nechat si vyprat objednáním služby a to nejjednodušší možnou cestou, tedy přes aplikaci na telefonu.

Právě v Americe už „laundry app“ vedou o zákazníky konkurenční boje. Praní v brooklynské prádelně FlyCleaners stojí 1,15 dolarů za zhruba půl kilogramu špinavého oblečení, na Manhattanu 1,20 dolarů, tedy přibližně 29 korun. Pro Newyorčany je cena přívětivá, a proto stále častěji aplikace na praní v prádelnách využívají.

„Dodávky prádelny FlyCleaners, která má svoji aplikaci pro smarthphony, jsou teď v New Yorku všudypřítomné. Brázdí ulice Manhattanu i Brooklynu. A po prvním použití aplikace, je snadné pochopit proč,“ napsaly před časem o jedné z prvních prádelen, která s on-line sítí přišla, New York Times.

Americká média také označují aplikaci FlyCleanersu za Uber pro špinavé prádlo a tedy společnost, která zavedením aplikace změnila fungovaní prádelenského byznysu.

V Česku tento druh aplikace zatím chybí. Běžnou službou jsou ale „laundry app“ v mnoha světových velkoměstech jako je Londýn, Singapur, Dubaj, Abú Dabí, San Francisko nebo už zmíněný New York.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

OBRAZEM: Na vlnách luxusu. Přepychové zaoceánské lodě prošly rekonstrukcí

Výletní zaoceánská loď Crystal Symphony

Zaoceánské lodě Crystal Symphony a Crystal Serenity jsou luxusnější než kdy dřív. Několika milionová rekonstrukce...

Na čerpacích stanicích zemí EU začíná platit jednotné značení paliv

Nové značení paliv na benzinkách

V Evropské unii včetně Česka začíná dnes platit jednotné značení motorových paliv. Symboly budou na stojanech a...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Najdete na iDNES.cz