Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Apple chce konkurovat Tesle vlastním elektromobilem už v roce 2020

  8:52aktualizováno  8:52
Vývoj elektrického automobilu firmy Apple dostal konkrétnější obrysy. Manažeři technologické firmy podle interních informací tlačí na to, aby se jejich elektromobil začal prodávat už do pěti let.

Šéf Applu Tim Cook ukazuje nový iPad. Za pět let by takto na pódiu mohl představovat elektromobil. | foto: Roman Všetečka, Technet.cz

Už za pět let by tak technologičtí nadšenci a fanoušci značky s nakousnutým jablkem v logu mohli vedle iPhonu a iPadu používat další chytré zařízení vyvinuté v Cupertinu. A jednalo by se o největší a pravděpodobně nejdražší kousek v jejich sbírce - automobil poháněný na elektřinu.

Zdroje obeznámené s děním ve firmě totiž agentuře Bloomberg sdělily, že vedení Applu tlačí na to, aby se dosud tajně vyvíjený model dostal do výroby už v roce 2020 (o samotném vývoji jsme psali zde).

„Apple by sebou na rozvíjející se trh s elektromobily přinesl rozhodující masu zákazníků. Je otázka, zda by Tesle mohly konkurovat General Motors (GM). Apple ale může,“ nechal se pro televizi Bloomberg slyšet Steve LeVine, autor knihy The Powerhouse, která pojednává o bateriích v autoprůmyslu.

Rýsuje se souboj Applu, Tesly s GM

Naráží tak na současný stav, kterému dominuje firma Tesla Motors miliardáře Elona Muska. A to i přesto, že v posledním čtvrtletí její prodeje výrazně zaostaly za vytyčeným cílem a firma se propadla do výrazné ztráty (více čtěte zde).

Na trh s elektromobily se chystají i klasické automobilky, včetně největší americké GM. Došlo tak k situaci, kdy jak Tesla, tak GM oznámily, že v roce 2017 chtějí začít prodávat elektromobily, které by na jedno nabití ujely přes 200 mil (320 kilometrů) a stály méně než 40 tisíc dolarů (tedy v současném kurzu 960 tisíc korun).

Pro srovnání: nejprodávanější elektromobil současnosti - Tesla S -  se prodává od 70 tisíc dolarů. Vytyčeného dojezdu už ale Tesla dosáhla.

Vzhledem k postupujícímu trendu takzvaného internetu věcí (propojování jednotlivých zařízení do jednotné sítě a s tím spojené sdílení a vyhodnocování informací) je zároveň otázkou, jak „chytrá“ či až autonomní auta za několik let budou.

V tomto ohledu to vypadá, že je nejdále jiná technologická firma - Google. Jeho auto bez řidiče již začátkem roku vyrazilo na testování do provozu (o samořiditelném autu můžete číst zde).

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Chladící věže elektrárny John E. Amos Power Plant ve Virginii sice nechrlí do
Turecko je o krok blíž první jaderné elektrárně. Postaví ji s Rusy

První jaderná elektrárna v Turecku získala počáteční stavební povolení a úplné povolení by měla získat v první polovině příštího roku. Uvedla to v pátek...  celý článek

Vývoj Dow Jonesova indexu na obrazovce v newyorské burze (17. října 2017)
Dow Jones posílil na nový rekord, překonal hranici 23 000 bodů

Akcie v USA pokračují v lámání rekordů. Dow Jonesův index, který zahrnuje třicet předních amerických podniků, v úterý poprvé překonal hranici 23.000 bodů....  celý článek

Ilustrační foto
Amazon instaluje lidem schránky. Mohou převzít balík, i když nejsou doma

On-line prodejce Amazon pronikl do života Američanů různými způsoby. Začalo to obyčejnými knihami. Pokračovalo to těmi elektronickými, čtečkou Kindle,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.