Armáda se rozhodla pro nákladní tatry

  10:16aktualizováno  10:16
Česká armáda se rozhodla: dosluhující vétřiesky nahradí novými nákladními automobily Tatra. Téměř tisícovku vozů si ministerstvo obrany zvolilo bez výběrového řízení. Podle ministra Karla Kühnla jsou nákladní vozy vojenským materiálem a vypsání soutěže proto není nutné.
Nový automobil pro armádu

Nový automobil pro armádu | foto: Tatra

O zakázce už loni rozhodl kabinet Vladimíra Špidly. Pak se ale objevily právě pochybnosti, zda stát může kontrakt v hodnotě pěti miliard korun uzavřít bez výběrového řízení.

Možnost nákupu bez výběrového řízení podle Kühnla podporuje armádní analýza, armádu podporují i poslanci bezpečnostního výboru.

„Když Tatra musí mít na podobná auta při vývozu do zahraničí licence na vývoz vojenského materiálu, pak nechápu, proč se o tomto vozidle hovoří, jakoby to vojenský materiál nebyl,“ řekl nedávno například poslanec za ODS Jan Vidím.

Projekt ministerstva obrany musí ještě projednat vláda.

Vojáci by měli tatrovky odebrat do roku 2014, první vozy by měly začít sloužit v příštím roce.

Přímou zakázku pro Tatru ale kritizuje konkurence. Uskupení Poličské strojírny - DaimlerChrysler, které se snaží prodat armádě nákladní mercedesy, uvažuje podle týdeníku Euro, že zakázku napadne u Evropské komise.

Ve své stížnosti může vycházet z evropských norem, podle nichž nejde v případě
nákladních automobilů střední kategorie o techniku určenou výlučně k vojenských účelům, napsal týdeník.

Ministerstvo ovšem namítá, že vojenské tatry se od obyčejných nákladních aut výrazně odlišují. Jsou například pancéřované, mají centrální huštění pneumatik nebo otočnou plošinu pro kulomet.

Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Bez plastů se jídlo zkazí o týden dřív. Bioplast stojí čtyřnásobek

Síťka na vaše pomelo s plastovým úchytem. Přece nebudete riskovat, že vám...

Řetězce restaurací a supermarketů se pod tlakem aktivistů a politiků zbavují jednorázových obalů. U potravin to ale tak...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Zemanův expertní tým podpořil jadernou energetiku i prolomení limitů těžby

Tři zaniklé vsi nemívaly veliké kostely, jen malé kaple, jež patřily pod...

Poradní tým prezidenta Miloše Zemana v sobotu podpořil jadernou energetiku a její další rozvoj. Ve výrobě elektřiny...



Najdete na iDNES.cz