Arriva škrtá část spojů. Dotovaným vlakům ČD nelze konkurovat, říká

  16:00aktualizováno  16:00
Dopravce Arriva přes léto nespustí plánované každodenní vlakové spojení Prahy s Novou Pecí na Prachaticku, ale zůstane jen u víkendových spojů. Vysvětluje to zavedením přímého vlaku Českých drah, který je placený z veřejných rozpočtů.

Arriva koupila v létě v Německu od svého majitele, německých státních drah Deutsche Bahn další čtyři motorové jednotky, které se vyráběly v letech 1986-1989 v německé společnosti Duewag. | foto: Arriva

Vyplývá to z oznámení Správy železniční dopravní cesty o pravidelné změně jízdního řádu, která nastane v neděli 11. června. Arriva měla od 12. června až do září jezdit každý den z Prahy do Nové Pece, nakonec zůstane stejně jako dosud pouze u provozu o víkendech.

Plány Arrivě změnily České dráhy a Jihočeský kraj. Ten objednal u státního dopravce prodloužení ministerstvem dopravy placeného expresu z Prahy přes Český Krumlov až do Nového Údolí. „Nedá se konkurovat vlaku, na jehož ztráty se doplácí z veřejných zdrojů a jede před námi,“ řekl šéf Arrivy v Česku Daniel Adamka.

Se změnou jízdního řádu bude dopravce nově zastavovat ještě ve Veselí nad Lužnicí.

Arriva vlaky současně couvají z plánu jezdit přes léto každý den dvakrát denně z Prahy do Nitry přes Vlárský průsmyk, dvakrát bude jezdit jen v pátek a v neděli. A to i přesto, že si linku pochvaluje. „Poslední týdny se na trase dostáváme do zisku, musíme často jezdit ve zdvojené soupravě,“ říká Adamka.

Arriva zrušení dalšího chystaného vlaku vysvětluje právě tím, že nemá dostatek souprav pro případné zálohy. V provozu má pět dieselových vlaků řady 845, původně plánovala i pořízení šesté, ale kvůli škrtům linky do Nové Pece nakonec nákup odložila. Dál provozuje spěšné vlaky z Prahy do Benešova, u nich přes léto částečně omezí provoz.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Najdete na iDNES.cz