Na ztrátě, která loni dosáhla 1,8 miliardy korun se podle mluvčího firmy Vladana Crhy podepsal hlavně jednorázový odpis investic do telekomunikační sítě.
Hlavně kvůli němu skončil Telecom se se ztrátou 1,8 miliardy korun. Ta zvýšila náklady Telecomu o 9,9 miliardy.
Telecom se ale musí hodně snažit, aby se mu nesnižovaly i výnosy. Loni mu poklesly o tři procenta na 51,5 miliardy korun.
Jeho největšími konkurenty jsou především mobilní operátoři, se kterými musí bojovat o zákazníka hlavně v oblasti hlasových služeb. Zatímco mobil nemělo na konci roku už jen asi pět lidí ze sta, pevnou linku platí jen kolem 35 procent populace.
Proto Telecom počítá, že mu nezbude než hledat nové obchodní příležitosti, které by nahradily příjmy z hlasových služeb.
V těchto podmínkách pomáhají Českému Telecomu hlavně datové služby. Na jednu linku připadá měsíčně v průměru 289 minut, z toho víc než 54 procent připadá právě na data.
Výnosy za přenosy dat a další služby jako ISDN, širokopásmový internet a jiné loni Telecomu vzrostly o 14 procent na 8,4 miliardy korun.
V této oblasti mu ale chce nyní konkurovat jeho vlastní firma - dceřiná společnost Eurotel. Ta plánuje od ledna spustit rychlý internet přes mobil, i když se už dříve kvůli tomu dostala s Telecomem do sporu. - více zde
Eurotel se přitom na výnosech Telecomu podílí asi třiceti procenty.
Další investiční zpravodajství najdete na akcie.idnes.cz