Na výrobu lahví pro vánoční aukci iDNES.cz dohlédne Bořek Šípek

  16:55aktualizováno  16:55
Před Vánoci proběhne na portálu iDNES.cz počtvrté charitativní aukce deseti unikátních pivních lahví Pilsner Urquell. Autorkou letošního originálního designu je studentka ateliéru Skla na VŠUP Lenka Husárková. Výtěžek dražby již tradičně poputuje na konto Centra Paraple.

Vítězka soutěže Plzeňského Prazdroje Lenka Husárková | foto: Plzeňský Prazdroj

Všech deset očíslovaných lahví se bude vyrábět tradiční sklářskou technikou foukání do dřevěné formy, a to za podpory slavného českého umělce Bořka Šípka přímo v jeho sklářském studiu.

„Každá z nich by měla být opatřena originální pečetí, která k plzeňskému pivu neodmyslitelně patří a stvrzuje jeho kvalitu, unikátní způsob výroby, použité suroviny a originalitu obsahu lahve,“ uvedla autorka vítězného návrhu nové aukční lahve Pilsner Urquell Lenka Husárková s tím, že její hlavní inspirací při tvorbě byly právě dominantní vlastnosti zlatého piva.

Vítězka soutěže Plzeňského Prazdroje Lenka Husárková
Vítězka soutěže Plzeňského Prazdroje Lenka Husárková

Autorka vítězného návrhu nové aukční lahve Lenka Husárková převzala ocennění z rukou brand manažera Pilsner Urquell Lukáše Novotného.

Studentka Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze byla oceněna v úterý v rámci vyhlášení cen Stanislav Libenský Award 2015, které se konalo v pražském Muzeu současného skla ZIBA. Na čtvrtečním galavečeru byli také slavnostně vyhlášeni vítězové letošního ročníku soutěže mladých sklářských umělců a designérů z celého světa, jejichž díla budou v muzeu vystavena až do 3. ledna 2016.

Paraple získalo díky aukcím již přes dva a čtvrt milionu korun

Charitativní aukce i finanční sbírky s dobročinným podtextem mají na portálu iDNES.cz dlouholetou tradici a vynesly již několik milionů korun. Samotnému Centru Paraple, jenž pomáhá lidem s poraněním míchy, v předchozích třech letech přibylo na účet přesně 2 269 836 korun.

Za výtěžek pak Paraple pořídilo speciální polohovací lůžka a různé rehabilitační či kompenzační pomůcky - například motomed, což je přístroj pro procvičování dolních a horních končetin ve fyzioterapii nebo speciální váhy pro vozíčkáře.

Fotogalerie

Paraple dlouhodobě podporují herci Zdeněk Svěrák a Pavel Novotný i moderátor Marek Eben. „Když přispějete, můžete si být jisti, že to je věc, která je čistá, poctivá a která výborně funguje,“ vzkázal dražitelům již v předchozích letech Eben (více zde).

Úspěšní dražitelé se podívají do útrob plzeňského pivovaru, kde si své lahve budou moci sami naplnit ležákem Pilsner Urquell z dubového sudu. „Šalanda v plzeňských sklepích je natolik unikátní záležitostí, že sem se skupinou kamarádů jezdíme několikrát do roka užít si klidu a skvělého piva. To, že lahve jsou předávány právě tady, má své výrazné kouzlo,“ řekl při letošním slavnostním setkání v Plzeňském Prazdroji jeden z věrných dražitelů Petr Odehnal, jenž se dražby účastnil zatím pokaždé (více o návštěvě pivovaru čtěte zde).

Jak se lahve pro aukci vyráběly minulý rok:



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Virtuální zrcadlo, kdo je nejkrásnější? Technologie mění online nákup oblečení

Rtěnku, brýle i šperky je možné si v e-shopu virtuálně vyzkoušet na vlastním...

Obchody specializující se na prodej na internetu stále usilovněji vymýšlejí, jak překonat základní nevýhodu proti...

Láhev za půl milionu dolarů. Aukční síň vydražila nejdražší vína

Romanée Conti 1945, Côte de Nuits, Grand Cru (588 tisíc amerických dolarů)

Dvě láhve červeného vína z francouzského vinařství Romanée-Conti zlomily dosavadní aukční rekordy, ale i odhady znalců....

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...



Najdete na iDNES.cz