Prakticky celou výrobu osobních automobilů ovládá mladoboleslavská Škoda Auto. Kromě ní loni vyráběl v Česku osobní vozy jediný výrobce, a to společnost Kaipan, která vyrobila 16 vozů, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.
Celá zbylá produkce už ale patří Škodě. Ze zhruba 443 tisíce vozů, které sjely z pásů v Mladé Boleslavi, skončilo doma asi 64,5 tisíce, tedy zhruba patnáct procent. Ostatní automobily koupili zahraniční motoristé.
Kromě osobních automobilů přibylo i autobusů a přípojných vozidel. "U ostatních kategorií vozidel však došlo k poklesu výroby oproti roku 2003," uvedlo sdružení na stránkách.
Počty ostatních typů vozidel je ale ve srovnání s výrobou a osobních vozů zanedbatelné. Autobusů se vyrobily necelé dvě tisícovky, většina z nich byla z Karosy Vysoké Mýto.
Malých užitkových vozů se v Česku vyrobilo něco málo přes tisíc, přes dva tisíce bylo náklaďáků, uvedlo sdružení.