V řeči čísel by se prodeje na českém a slovenském trhu měly dostat do dvou let na hranici šesti tisíc, letos firma plánuje čtyři tisíce vozů.
Mazda na českém trhu nahradila původního importéra AutoPalace Spořilov a auta si do Česka vozí sama a stejně tak se stará o prodejní a servisní síť. "Je to naše nová strategie, mít na většině trhů vlastní zastoupení. S importéry byla vždy smlouva na dobu určitou a nemohli se tomu věnovat tak, jako kdyby měli kontrakt na delší dobu," vysvětlil Muir.
AutoPalace zůstane jedním z prodejců Mazdy. Počet zastoupení se podle Muira v Česku nebude příliš zvyšovat, maximálně o jednu či dvě prodejny.
Až dosud je Mazda v prodejích osobních aut na českém trhu na patnáctém místě. Její prodeje však rychle stoupají, za poslední tři měsíce o více než dvě stě procent. Nahoru jdou po těžkých letech, kdy firmu postihl propad po celém světě. Loni se však už Mazda dostala na historicky nejvyšší počet prodaných vozů.
Nové auto jednou za pět let nestačí
Mazda dnes těží hlavně z vítězství v testech kvality od německé společnosti TÜV, Mazda 2 získala i titul Světové auto roku. Podle Muira chce firma oslovit další zákazníky například čím dál větším počtem nových modelů a verzí.
"Životní cyklus jednoho modelu se zkracuje. Dříve přicházela nová verze po šedesáti měsících, teď je to méně," dodal Muir. O kolik se cyklus zkrátí, však říct nechce. "Trh zrychluje, auta rychle zastarávají, proto je potřeba přicházet s novým modelem za kratší dobu."
Ve světě patří Mazda k málo automobilkám, které na všechny trhy dodávají stejné modely, nikoliv bez "krajových zvyklostí". Z velké části jde také o "evropské" vozy vyvinuté v Německu. Zbylá dvě vývojová střediska jsou umístěna v Japonsku a Spojených státech.
Samotný vývoj je urychlován také kvůli čím dál dražší ropě, která tlačí na snižování spotřeby. "Vývoj směřuje jednoznačně k co nejlehčím autům, ale při zachování bezpečnosti," dodal Muir.
V honbě za ekologickými vozy preferuje Mazda hlavně automobily na vodíkový pohon. Muir se však netají rezervovaným postojem k plánům Evropské komise na snížení emisí CO2. "Není to jen o CO2, ale také o emisích oxidů dusíku, to však nikdo neřeší," podotkl.