Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Auta z Boleslavi oslovují cizince

  14:50aktualizováno  14:50
Mladoboleslavská automobilka Škoda prodala loni na celém světě přes 435 tisíc vozů, více jak polovinu z nich na západoevropských trzích. Tam si škodovku koupilo 229 tisíc zákazníků, což je téměř o dvacet procent více než v předchozím roce. Škodovce se dařilo také na trzích střední a východní Evropy, kde i přes celkové oslabení trhu zvýšila prodej o 1,6 procenta. Na domácím trhu posílila svoje postavení - prodala skoro jedenaosmdesát tisíc vozů a obsadila přes polovinu trhu.

Prodej ve světě

Celkem prodala Škoda
Auto ve více než 70
zemích 435 tisíc vozů

Země

Prodej
v ks

Nárůst
v %

Německo

65 213

15,9

V. Británie

30 509

31,8

Itálie

23 005

16,8

Francie

12 053

2,3

Rakousko

19 466

21,9

Švédsko

18 827

9,2

Nizozemí

6 200

50,5

Polsko

39 326

- 11,5

Slovensko

32 095

-2,1

Maďarsko

7 707

13,2

Chorvatsko

6 732

78,4

Šéf prodeje a marketingu Škoda Auto Detlef Schmidt přikládá úspěch značky patřící do německého koncernu Volkswagen hlavně strategii vysoké užitné hodnoty vozidel v poměru k jejich relativně nízké ceně.

Nejvýznaměnějším odbytištěm české značky je stále Německo, kde si škodovky loni koupilo 65 tisíc lidí, skoro o šestnáct procent více než v roce 1999. Německý tržní podíl Škody se zvýšil na necelá dvě procenta.

Dalšími zeměmi, kde auta s okřídlenými šípem ve znaku slaví úspěch, jsou Velká Británie, Francie a Itálie. Britském království našlo své nové majitele třicet tisíc nových vozidel -  o třicet procent více než před rokem.

Nejúspěšnějšími modely byly Octavie se skoro 160 tisíci prodaných kusů. Tři pětiny z nich byly sedany, zbytek provedení kombi. Nejnovější model Fabia a Fabia kombi oslovil necelých 129 tisíc kupců.

Dokončená Škoda Fabia připravená k odjezdu z továrny

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.