Prodej ve světě | ||
Celkem prodala Škoda | ||
Země |
Prodej |
Nárůst |
Německo |
65 213 |
15,9 |
V. Británie |
30 509 |
31,8 |
Itálie |
23 005 |
16,8 |
Francie |
12 053 |
2,3 |
Rakousko |
19 466 |
21,9 |
Švédsko |
18 827 |
9,2 |
Nizozemí |
6 200 |
50,5 |
Polsko |
39 326 |
- 11,5 |
Slovensko |
32 095 |
-2,1 |
Maďarsko |
7 707 |
13,2 |
Chorvatsko |
6 732 |
78,4 |
Šéf prodeje a marketingu Škoda Auto Detlef Schmidt přikládá úspěch značky patřící do německého koncernu Volkswagen hlavně strategii vysoké užitné hodnoty vozidel v poměru k jejich relativně nízké ceně.
Nejvýznaměnějším odbytištěm české značky je stále Německo, kde si škodovky loni koupilo 65 tisíc lidí, skoro o šestnáct procent více než v roce 1999. Německý tržní podíl Škody se zvýšil na necelá dvě procenta.
Dalšími zeměmi, kde auta s okřídlenými šípem ve znaku slaví úspěch, jsou Velká Británie, Francie a Itálie. Britském království našlo své nové majitele třicet tisíc nových vozidel - o třicet procent více než před rokem.
Nejúspěšnějšími modely byly Octavie se skoro 160 tisíci prodaných kusů. Tři pětiny z nich byly sedany, zbytek provedení kombi. Nejnovější model Fabia a Fabia kombi oslovil necelých 129 tisíc kupců.
Dokončená Škoda Fabia připravená k odjezdu z továrny |