Auta z Boleslavi oslovují cizince

Mladoboleslavská automobilka Škoda prodala loni na celém světě přes 435 tisíc vozů, více jak polovinu z nich na západoevropských trzích. Tam si škodovku koupilo 229 tisíc zákazníků, což je téměř o dvacet procent více než v předchozím roce. Škodovce se dařilo také na trzích střední a východní Evropy, kde i přes celkové oslabení trhu zvýšila prodej o 1,6 procenta. Na domácím trhu posílila svoje postavení - prodala skoro jedenaosmdesát tisíc vozů a obsadila přes polovinu trhu.

Prodej ve světě

Celkem prodala Škoda
Auto ve více než 70
zemích 435 tisíc vozů

Země

Prodej
v ks

Nárůst
v %

Německo

65 213

15,9

V. Británie

30 509

31,8

Itálie

23 005

16,8

Francie

12 053

2,3

Rakousko

19 466

21,9

Švédsko

18 827

9,2

Nizozemí

6 200

50,5

Polsko

39 326

- 11,5

Slovensko

32 095

-2,1

Maďarsko

7 707

13,2

Chorvatsko

6 732

78,4

Šéf prodeje a marketingu Škoda Auto Detlef Schmidt přikládá úspěch značky patřící do německého koncernu Volkswagen hlavně strategii vysoké užitné hodnoty vozidel v poměru k jejich relativně nízké ceně.

Nejvýznaměnějším odbytištěm české značky je stále Německo, kde si škodovky loni koupilo 65 tisíc lidí, skoro o šestnáct procent více než v roce 1999. Německý tržní podíl Škody se zvýšil na necelá dvě procenta.

Dalšími zeměmi, kde auta s okřídlenými šípem ve znaku slaví úspěch, jsou Velká Británie, Francie a Itálie. Britském království našlo své nové majitele třicet tisíc nových vozidel -  o třicet procent více než před rokem.

Nejúspěšnějšími modely byly Octavie se skoro 160 tisíci prodaných kusů. Tři pětiny z nich byly sedany, zbytek provedení kombi. Nejnovější model Fabia a Fabia kombi oslovil necelých 129 tisíc kupců.

Dokončená Škoda Fabia připravená k odjezdu z továrny