Automobilka najížděla na plný provoz pozvolna, i tak stihla loni vyrobit 103 819 nových aut - v rovnoměrném zastoupení všech tří značek, tak jak se s tím od začátku počítalo. Během prvních dvou měsíců letošního roku k nim přibylo dalších 52 932. Tím se firma dostala na plánovaný provoz, který počítá, s roční výrobou 300 tisíců aut. )
Výroba jediného vozu přitom spotřebuje 1300 kWh - tolik, s čím by stowattová žárovka vydržela 540 dnů. Na jedno auto padnou i tři krychlové metry vody. Firma se nicméně snaží chovat ekologicky. Zavázala se například, že za každého ze zaměstnanců, kterých jsou v současnosti necelé tři tisíce, vysadí jeden strom..
Na auto z Kolína nicméně na českých silnicích narazíte spíše vzácně. Podle automobilky totiž 99 procent z vyrobených vozů končí za hranicemi republiky, což je poněkud překvapivé i pro samotné vedení. Důvody zatím firma nezná, nechalo ale zpracovat studii, která by měla zklamání z českého trhu osvětlit.
Na druhou stranu se počítalo s tím, že miniauto do města osloví zejména spotřebitelé v západní Evropě. Tam si takový typ vozu lidé pořizují jako druhé či třetí auto do rodiny, což v Česku zatím není příliš obvyklé. Auta z Kolína mají navíc konkurenci v nejsilnější domácí značce - Škodě Auto. Ta totiž nabízí srovnatelnou fabii v základní verzi za 224 900 Kč. Toyota Aygo vyjde na 259 900 Kč.
Počet pracovníků je podle automobilky více méně konečný. Dělník si v Kolíně v průměru vydělá 20 520 korun hrubého měsíčně.
Rok v Kolíně ale znamenal pro automobilku i méně příjemné chvilky. Byty pro kolínskou automobilku byly předány se zpožděním - více zde
Město Kolín se navíc začalo přetahovat o automobilu s nedalekými Ovčáry, kam podle některých zdrojů chtěla automobilka přesídlit. To by pro město znamenalo obrovský výpadek financí (více zde). Firma nicméně jakékoli spekulace o přesunu odmítla.