Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobazarům AAA Auto loni klesl prodej o čtvrtinu

  9:31aktualizováno  9:31
Zájem lidí o ojetiny loni ochladl. Autobazary AAA Auto loni prodaly 60 560 vozů, což bylo o téměř čtvrtinu méně než v roce 2007. Firma připisuje propad oslabením poptávky v souvislosti se světovou finanční krizí a odchod z polského trhu a uzavření většiny poboček v Maďarsku.

Ilustrační foto. | foto: AAA Auto

Konkurence zatím výsledky neoznámila.

Prodeje klesaly na všech trzích, kde firma působí. Tedy v Česku, na Slovensku, v Maďarsku i Rumunsku. Na tuzemském trhu byl přitom pokles největší - prodeje se propadly o 23 procent, v sousedním Slovensku se pak o pětinu.

Přes polovinu všech aut firma prodala na leasing nebo na úvěr.

Loňské osekání poboček ze 45 na 38 vedlo k poklesu prodaných aut, ale zároveň odlehčilo firmě od ztrát, které generovala. Společnost tak zlepšila hospodaření proti roku 2007, kdy se propadla do ztráty kolem 120 milionů korun.

Návrat k zisku po zdanění ale očekává až ve druhém čtvrtletí letošního roku. "Přestože společnost očekává typický sezonní efekt, jenž by měl mírně oživit prodeje ve druhém čtvrtletí roku, i nadále zaujímá svůj konzervativní postoj a opakuje své opatrné stanovisko k vývoji prodejů v roce 2009," uvedl ředitel komunikace bazarů Vladan Crha.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.