Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Antimonopolní úřad zrušil miliardový tendr na dopravu na Liberecku

  12:55aktualizováno  13:21
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil miliardový tendr na zajištění regionální autobusové dopravy v Libereckém kraji. V odůvodnění mimo jiné uvádí, že kraj nevyhověl námitkám Bítešské dopravní společnosti, která si stěžovala na netransparentnost soutěže.
Ilustrační snímek.

Ilustrační snímek. | foto: Martin Veselý, MAFRA

Kraj vypsal soutěž už před dvěma lety, noví dopravci měli začít jezdit od prosince letošního roku. Odborníci krajského úřadu teď rozhodnutí studují. Co bude dál, není zatím jasné, kraj se ale zřejmě proti rozhodnutí odvolá, řekl hejtman Martin Půta (Starostové pro Liberecký kraj).

Zakázku na zajištění autobusové dopravy v kraji od prosince 2014 do prosince 2024 vypsalo počátkem června 2012 předchozí sociálnědemokratické vedení kraje. Termín pro podání nabídek se kvůli námitkám a úpravám tendru desetkrát posouval. Zakázku za 4,074 miliardy korun může získat jediný uchazeč nebo až tři, je totiž rozdělena na tři regiony - Východ (Českolipsko), Západ (Jablonecko, Semilsko) a Sever (Liberecko).

Kraj dostal 13 nabídek - šest jich je na zajištění dopravy na Českolipsku, pět na Liberecku a Frýdlantsku, na Jablonecko a Semilsko jsou jen dvě. "Hlavním cílem tendru je zvýšení kvality veřejné dopravy a její zlevnění," uvedl Půta. Teď je však budoucnost autobusové dopravy v kraji velmi nejistá. "Nelze vyloučit, že bude nutné najít náhradní řešení. Přitom firma, která námitky k antimonopolnímu úřadu podala, do soutěže nabídku vůbec nepodala," poznamenal hejtman.

Antimonopolní úřad neprověřoval zakázku poprvé. Více než rok se jí zabýval kvůli námitkám společnosti Arriva, odmítl je však jako neodůvodněné. Kraj přesto zadání upravil a odstranil diskriminační podmínky. V zadání se mimo jiné výrazně snížila i váha subjektivních kritérií. Původně měla o vítězi rozhodovat ze 70 procent nabídnutá cena a ze 30 procent subjektivní hodnocení výběrové komise. To se ale snížilo na deset procent a rozhodující tak měla být cena.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zátěžová zkouška prackovické estakády dálnice D8.
Z D8 zmizí ve středu poslední omezení, nejdřív se však na půl dne zavře

Nejpozději ve středu v pět odpoledne řidiči projedou úsekem dálnice D8 mezi Bílinkou a Řehlovicemi bez omezení. Provoz na Prackovické estakádě byl sveden do...  celý článek

Snímek ze staveniště úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. (srpen...
O stavební zakázky je velká tlačenice. Cena prací klesá až o 45 procent

Vyhladovělé stavební firmy stlačují ceny dopravních staveb v Česku. O zakázky zápasí někdy i 12 firem a díky tomu klesá cena prací až o 45 procent. Stát tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Zrychlíme vlaky, zavedeme společnou jízdenku, slibují strany

Společná jízdenka pro všechny dopravce, nové úseky dálnic a silnic, opravená nádraží a rychlejší vlaky. To všechno se nám v příštím volebním období splní bez...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.