„Flixbus více než 9 měsíců po vstupu na trh jezdí za ceny, které pokrývají jen 55 procent nákladů. Jedná se o nekalou soutěž s cílem ovládnout trh a poškodit podnikání ostatních dopravců na trhu,“ uvedl v tiskové zprávě RegioJet. FlixBus zatím výzvu neobdržel a svoje podnikání považuje za férové v mezích zákona, napsala ČTK mluvčí Martina Čmielová.
RegioJet obvinil celoevropsky působícího konkurenta z predátorského chování na trhu už začátkem roku, když uvedl, že kvůli cenám v zelených autobusech připravuje žalobu. Tu podle mluvčího společnosti Aleše Ondrůje podá, pokud Flixbus na předžalobní výzvu nezareaguje. Podle majitele žlutých autobusů a vlaků Radima Jančury nepřišel Flixbus do Česka místním dopravcům konkurovat, nýbrž je od samého začátku plánoval vytlačit z trhu, případně místní konkurenci koupit.
„Na český trh vstoupil proto, aby nás donutil zezelenat a stát se součástí jejich sítě a platit jim z každé jízdenky 30 procent,“ uvedl Jančura. Podle něj měl Flixbus právo jezdit za ceny nepokrývající ani náklady na provoz dva nebo tři měsíce po vstupu na trh. To je dostatečně dlouhá doba, aby si cestující nového dopravce vyzkoušeli a rozhodli se, zda se vrátí k původním společnostem, nebo u Flixbusu zůstanou.
Odhad, že Flixbus jezdí za ceny pokrývající přibližně polovinu nákladů, vychází z analýzy, kterou si RegioJet nechal zpracovat. Vychází z předpokladu, že by zelené autobusy jezdily v průměru plné z 80 procent. Podle analýzy průměrný cestující na linkách Flixbusu z Prahy do Brna, Plzně, Liberce, Českého Krumlova a Karlových Varů platí cca 0,35 Kč za 1 km bez DPH. Na ostatních linkách, kde už společnost získala monopol, jsou kilometrové ceny dvakrát až třikrát vyšší, argumentuje RegioJet.
Reklama společnosti Flixbus láká cestující na sympatického řidiče:
14. ledna 2016 |