Ředitel ČSAD Česká Lípa David Mahdal také v pátek prohlásil, že podle právních rozborů mají smlouvy uzavřené s krajem vady. Údajně hrozí, že by za dopravní služby nemusel dostat podnik od kraje zaplaceno. - více zde
Kraj ale namítá, že spor o povahu smluv - zda jsou veřejnoprávní či soukromoprávní - nic nemění na tom, že jsou pro ČSAD závazné. Zástupci kraje ale ČSAD nabídli dodatek k dříve uzavřené smlouvě.
„Navržený dodatek v podstatě dopravce opět ujišťuje, že kraj uznává závazek veřejné služby. V textu předaném dopravci deklarujeme, že jsme ochotni u dopravce učinit objednávku a že za objednané spoje budeme platit,“ sdělil náměstek hejtmana Petr Fiala.
„Už několikrát jsem prohlásil, že Ústecký kraj je připraven plnit veškeré závazky a povinnosti, které mu plynou z podepsané smlouvy a to znamená, že je také připraven platit za objednané služby,“ dodal hejtman Jiří Šulc.
Dopravce ČSAD Česká Lípa si na projednání nabídky Ústeckého kraje vyžádal čas do středečního odpoledne.
Radní také namítají, že o rozsahu základní dopravní obslužnosti pro příští rok zatím nehlasovali. Proto ČSAD nemohla dostat delší objednávku. „Po kladném hlasování není problém objednávku u smluvního partnera zajistit,“ uvedl krajský radní pro dopravu Milan Franc, podle něhož by se mělo rozhodnout 6. září.
Zástupci odborů chtějí na středečním zasedání zastupitelstva celou věc řešit. „Naše priorita je jednat a situaci vyřešit jednáním,“ řekl iDNES.cz předseda odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík.
Stávková pohotovost začne v úterý v šest hodin ráno. Ústecký kraj.
Ústecký kraj má s DPÚK dlouhodobé spory. Dopravce na začátku srpna zastavil na čtyři dny provoz na 2100 spojích, protože mu kraj nezaplatil za ztrátu z osobní dopravy za poslední tři měsíce. Podnik žádá zhruba 70 milionů korun.
Od 9. září mají na linkách DPÚK jezdit autobusy sesterské firmy ČSAD Česká Lípa. Ta od DPÚK převzala většinu jeho řidičů.