Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autobusů z Prahy do Londýna přibývá. Navzdory desetkrát delší cestě

  12:46aktualizováno  12:46
Až šest párů přímých autobusů bude během léta jezdit mezi Prahou a Londýnem. Pomalejšímu spojení po silnici se daří i přesto, že nabídka letů mezi Českem a Londýnem letos dál roste.

(ilustrační snímek) | foto: PLP Architecture

Po RegioJetu a slovenských dopravcích Interbus a Britannia Connections začal na začátku května dvakrát denně jezdit mezi Prahou a Londýnem také německý Flixbus. Dvacetihodinovou cestu bez přestupu nabízí od 39 eur, tedy zhruba tisíce korun. Jeden spoj odjíždí těsně před půlnocí, druhý ve 13:15. Autobus staví ještě v několika německých městech a Bruselu.

Na první pohled nedává spojení do Londýna po zemi příliš smysl vzhledem ke konkurenci letadel. Britská metropole je bezkonkurenčně nejčastějším cílem cestujících z Letiště Václava Havla. Přímý, zhruba dvouhodinový let mezi Prahou a čtyřmi londýnskými letišti nabízí pět dopravců: British Airways, easyJet, Wizz Air, Travel Service a Ryanair.

Poslední dvě jmenované společnosti navíc letos rozšiřují svoji nabídku. Celkem je přes letní sezónu v nabídce třináct párů letů mezi oběma městy. K tomu ještě Ryanair nabízí spojení z Brna a Ostravy, Wizz Air z Brna. Ceny zpátečních letenek lze přitom bez zavazadel při troše štěstí pořídit do dvou tisíc korun, tedy často i levněji než autobus.

Někteří cestují se bojí létat, argumentují dopravci

Autobusoví dopravci ale tvrdí, že mají zákazníky, pro které cesta vyjde levněji a výhodněji než letadlem. „Cesta je sice delší, ale jezdíme z centra do centra. Eliminuje to čas, který musí lidé strávit cestou mezi centry obou měst a letišti,“ říká Nina Göbbelová z tiskového oddělení FlixBusu.

Zmiňuje také možnost zrušení jízdenky zdarma patnáct minut před odjezdem či wifi na palubě. Podstatnou výhodou je možnost přepravy tří kusů zavazadel zdarma, ta jsou u aerolinek patřičně zpoplatněna.

Podobné výhody vidí v cestě autobusem i Aleš Ondrůj, mluvčí RegioJetu, který přes sezonu jezdi mezi oběma městy s jedním spojem bez zastávky a druhým „zastávkovým“ v Bruselu a Lucemburku.

„Je také řada cestujících, kteří preferují autobus před leteckou dopravou i třeba z důvodů, že se bojí létat nebo mají strach, že by pro ně bylo složité zorientovat se v letištních terminálech a ve specifikách letecké dopravy,“ říká Ondrůj. Linka má podle něj stabilní, mírně rostoucí počet cestujících.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.