Padesát tisíc jízdenek za symbolickou jednu korunu nabídl českým zákazníkům dopravce FlixBus. Překážka je jediná - lze je koupit pouze přes mobilní aplikaci FlixBusu. Nabídka je limitována vyprodáním zásob a týká se hlavně méně vytížených spojů. Podobné marketingové nabídky občas přinášejí zelené autobusy FlixBusu i v dalších evropských zemích, kde chtějí bojovat s konkurencí.
Žluté autobusy RegioJetu (dříve Student Agency) kontrují podzimní akcí „dvě jízdenky za cenu jedné“ do vybraných evropských destinací. „Nepříznivý vývoj ani pokles počtu cestujících jsme zatím nezaznamenali,“ uvedl pro iDNES.cz mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.
Společnost ale již dříve oznámila, že stáhne část autobusů z trasy Praha – Brno a přemístí je na nové linky do Německa. A místo autobusů nabídne cestujícím z Prahy do Brna vlakové spojení každou hodinu i s parkováním na nádraží zdarma.
RegioJet v současnosti ovládá 38 procent českého trhu v dálkové autobusové dopravě. Jeho německý konkurent FlixBus vstoupil razantně na český trh letos v polovině srpna. Test iDNES.cz ukázal, že se tak nestalo bez potíží.