Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Autobusy v Ústeckém kraji mají do záři jezdit

  11:54aktualizováno  11:54
Situace v autobusové dopravě v Ústeckém kraji by se měla uklidnit. Krajský úřad Ústeckého kraje vydal správní rozhodnutí, kterým nařídil společnosti Dopravní podnik Ústeckého kraje zachovat provoz autobusů. Na účet podniku poukáže kraj zálohu 16,4 milionu korun.
Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje

Autobus Dopravního podniku Ústeckého kraje | foto: Martin AdamecMF DNES

DPÚK podle svého mluvčího Marka Ženkla dokument studuje. Proto zatím nemůže říci, zda se proti nařízení společnost odvolá.

Sporné pro něj může být například to, že kraj do svého nařízení nezahrnul zhruba 560 spojů, jejichž provoz dopravce počátkem srpna nepřerušil.

To znamená, že mu za ně kraj nadále nebude hradit ztrátu z veřejné dopravy. Ústecký kraj tvrdí, že firma krajskému úřadu neoznámila ukončení provozu těchto spojů, tudíž nemohl jejich zachování nařídit.

Nařízení krajského úřadu má platit do 8. září, protože od 9. září by po Ústeckém kraji měly jezdit autobusy ČSAD Česká Lípa, která vyhrála výběrové řízení. DPÚK ale již dříve oznámil, že mu záloha bude stačit na zhruba 20 dnů. Zda budou autobusy jezdit i po této době, se zatím neví.

Spory mezi DPÚK a Ústeckým krajem se vyhrotily letos, kdy dopravce požadoval uhrazení ztráty 315 milionů korun za veřejnou dopravu. Loni dostal od kraje 180 milionů korun. Poskytl prý ale kraji služby za 254 milionů korun.

Podle hejtmana Jiřího Šulce bylo toto meziroční navýšení pro kraj nepřípustné. Samospráva proto k 1. květnu vypověděla DPÚK smlouvu a vypsala koncesní řízení na nového dopravce.

Tím se ve výběrovém řízení stala ČSAD Česká Lípa. Své žádosti o vydání licencí ale vzala zpět. Její ředitel David Mahdal řekl, že podmínky, za kterých chtěl kraj jeho společnosti licence vydat, jsou za hranou zákona, a proto byly pro firmu nepřijatelné.

Čtyřdenní kolaps autobusové dopravy v Ústeckém kraji postihl minulý týden na 40 tisíc lidí.

Autoři: ,



Nejčtenější

Soud dal řidiči německý plat, čeští dopravci se bojí růstu počtu žalob

Šofér kamionu Jiří Gabrhel

První český řidič kamionu vyhrál soud o to, že mu česká firma za řízení v Německu platila méně, než kolik je tamní...

Mrakodrap bohatých otevírá. Být Jágrovi sousedem vyjde na desítky milionů

V Tower na pražské Pankráci (stav v lednu 2017)

Byty v patrně nejdražším bytovém domě v Česku - pražském V Toweru si přebírají jejich noví majitelé. Jsou mezi nimi...



Pět tisíc dolarů na ruku a sbohem. Amazon se zbavuje lidí bez motivace

Pracovníkům ve skladu Amazon se v USA důsledně říká „associates“, tedy...

Nestandardní cestou jde americký Amazon při propouštění zaměstnanců bez motivace. Svému personálu předložil „nabídku“,...

Česko je odkladiště vraků. Lidé kvalitu neřeší, říká šéfka AAA Auto

Generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová

Jedinou silou, která donutí Čechy výrazně omladit vozový park, je změna legislativy. Bez omezení dovozu aut starších...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Další z rubriky

Česká pojišťovna mlžila s poplatky. Může proto přijít až o miliardy

(Ilustrační snímek)

Neumíte si sjednat platnou smlouvu, proto vrátíte peníze. Tak se dá stručně shrnout vzkaz, který ve svém rozhodnutí...

Nejmladší český miliardář začal ve skladu. Dnes ovládá zbrojařské impérium

Majitel Czechoslovak Group Michal Strnad.

Pětadvacetiletý Michal Strnad se po převodu stoprocentního podílu zbrojařsko-průmyslového holdingu Czechoslovak Group...

Nedostatek dělníků je akutní. Stavby se zpožďují a častěji jsou odfláknuté

Ilustrační snímek

Tuzemským stavebním firmám chybí už tolik dělníků a řemeslníků, že některé musí odříkat nabídky nebo na práci najímají...

Najdete na iDNES.cz