Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Česku se nejspíše bude vyvíjet nové auto pro Indii. Škoda nabere lidi

  5:00aktualizováno  5:00
Automobilka Škoda Auto se přiblížila další velké vývojové zakázce na nové auto, která přinese výrazné rozšíření počtu zaměstnanců v Mladé Boleslavi. Pro koncern Volkswagen má vyvíjet platformu A0 Entry pro zcela nové vozidlo, které má jezdit hlavně v Indii.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Reuters

Má jít o levnější verzi koncernových vozů, která má Volkswagenu a jeho značkám pomoci uspět na tamějším trhu. Vyrábět by se měla ve spolupráci s indickou jedničkou Tata.

„V současnosti plánujeme převzít vývoj platformy A0 Entry. Je to projekt, který může znamenat několik stovek nových pracovních míst,“ řekl na Kolokviu o budoucnosti automobilového průmyslu šéf Škody Auto Bernhard Maier.

To, že nejde jen o ledajakou spekulaci, dokazuje i seznam účastníků, před kterými Maier o plánech promluvil. Akce se zúčastnil například premiér Bohuslav Sobotka a řada ministrů jeho vlády.

Pro automobilku jde o klíčovou zakázku – v době, kdy se kvůli nastupující digitalizaci a pokračující automatizaci řeší čím dál více přechod z výrobně orientované ekonomiky na technologickou, zapadá taková zakázka do podobné proměny.

V Mladé Boleslavi vyvíjí auta přes dva tisíce lidí. Čím dál více se mluví o tom, že zatímco bude potřeba v budoucnu méně lidí do výroby, budou potřeba hlavně „mozky“ na zdokonalování a rozvoj nových aut.

Definitivní rozhodnutí o nové vývojové zakázce ještě nepadlo. „V současné době prověřujeme možnosti realizace tohoto nového projektu, žádné konkrétní rozhodnutí však zatím nepadlo. K technickým detailům ohledně zmiňované platformy se proto zatím nemůžeme vyjadřovat,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.

V Mladé Boleslavi by se měly podle informací MF DNES vyvíjet pro nové „indické“ vozidlo moduly podvozku, agregátů (to zahrnuje i motory) a karoserie například včetně jejích bezpečnostních a zádržných systémů.

V Indii se VW zatím moc nedaří

Na jednom z největších trhů na světě je koncern sice dlouho přítomen, ale prorazit se mu příliš nepodařilo. Tamější trh totiž žádá hlavně co nejlevnější auta a ta Volkswagen neumí nabídnout. Na rozdíl od Evropy mají v Indii výrazně nižší požadavky na bezpečnost či emise vozidel.

Indická média už na podzim informovala o plánech Volkswagenu spojit se s indickým automobilovým obrem Tata Group na vývoji a výrobě nového modelu určeného speciálně pro Indii. Automobilky oficiálně zatím jednání nepotvrdily, o konzultacích však už loni na podzim informovalo několik indických zpravodajských serverů.

Mělo by jít o menší auto, u kterého chce koncern využít zkušenosti s již vyvinutými modely, které však například nesplňují normy Evropské unie. Po aféře Dieselgate však Volkswagen nechce přijít ani v Indii na trh s vozem, který by výrazně zaostával například v emisích proti evropským normám.

V Indii se ročně vyrobí kolem 25 milionů vozidel, největší podíl na trhu mají tamější automobilky. Zahraničním hráčům se příliš nedaří, i když jsou na trhu dlouho přítomní, včetně Škody Auto, která tu vyrábí vozy dokonce ve dvou závodech. Počty vyrobených aut se však počítají na tisíce ročně.

Z mezinárodních firem je v Indii úspěšné především Suzuki, které vyrábí auta ve společném podniku s místní firmou Maruti. Jejich společný model Maruti Suzuki Swift se drží v čele žebříčku nejpopulárnějších indických vozů. Mezi luxusními značkami boduje za VW model Audi A4.

Škoda v Indii sází například na model Rapid:

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Zdravá Cola se špetkou marihuany: rýsuje se partnerství z rozumu

Ilustrační snímek

Americká společnost Coca-Cola jedná s kanadským pěstitelem marihuany Aurora Cannabis o výrobě nápojů s obsahem...

Pražský hotel „zaměstnal“ prvního robota v Česku. Pracuje na recepci

Neúnavný recepční Pepper. Pražská Pyramida je prvním českým hotelem, kde se...

Na české hotelové scéně slouží první robot. Umělý, leskle bílý humanoid pomáhá hostům v pražském hotelu Pyramida s...

Čínská „aplikace pro všechno“ si na burze došla pro miliardy

Společnost Meituan Dianping mimo jiné podniká i se zavážkou jídla až ke dveřím.

Čínská internetová společnost Meituan Dianping získala při svém čtvrtečním debutu na akciové burze od investorů...



Najdete na iDNES.cz