Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto

Logo společnosti Škoda Auto. Ilustrační foto | foto: Lukáš Kuběna, MF DNES

Automobilka v Kvasinách hledá svářeče i inženýry, pojede nonstop

  • 18
Lakýrníky, klempíře, svářeče i specialisty hledá automobilka Škoda v Kvasinách. Od září má totiž závod vyrábět auta nonstop. Nové zaměstnání tu může najít necelá stovka lidí. V závodě nyní pracuje asi čtyři tisíce lidí.

"Automobilka nahlašuje volná pracovní místa průběžně, nějaké pracovníky nyní doplňujeme," řekl ředitel rychnovského úřadu práce Petr Richtera. Úřad očekává, že počet volných pracovních míst ještě přibude.

Už dříve týdeník Škodovácký odborář uvedl, že v Kvasinách se dá očekávat až pět tisíc zaměstnanců. "Zavedení směnného modelu obnáší, že na každých pět zaměstnanců by měl přibýt jeden, aby model mohl fungovat. Ze začátku se noví zapracují, aby všichni uměli pracovat v týmu, až se najede na vícesměnný model," prozradil předseda odborového svazu KOVO v kvasinském závodě Libor Dvořák.

Dnes se v závodě vyrábí 24 hodin denně od nedělních deseti večer do sobotních šesti hodin ráno. Od září má mít celý pracovní týden 18 směn. "Přistoupili jsme na to, že jako zaměstnanci pomůžeme firmě, aby se auta vyrobila co nejdříve a zákazníci nečekali," uvedl Dvořák.

Z linky má sjíždět 900 aut denně

Mluvčí Škody Auto Rudolf Dreithaler zatím informace o rozšíření výroby a náboru nových zaměstnanců v Kvasinách nepotvrdil. Škoda nyní na svých oficiálních internetových stránkách nabízí volná místa v Kvasinách v dělnických profesích lakýrník, klempíř, karosář, svářeč, automechanik a autoelektrikář či seřizovač.

Hledá i specialistu optimalizace výrobních projektů, projektanta výrobních zařízení pro lakovnu či koordinátora řízení směny v lakovně.

V závodě v Kvasinách se vyrábí modely Yeti a Superb v provedení sedan a kombi. Sváří a lakuje se tam i Roomster, avšak jeho montáž patří do sesterského závodu ve Vrchlabí. Denně montážní linky kvasinské automobilky opustí kolem 700 vozů. O modely z Kvasin je velký zájem, a tak se má po rozšíření výroby postavit až kolem 900 aut denně.