Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilku Tatra čeká boj o přežití

  20:03aktualizováno  20:03
Těžce nemocného pacienta čekají nejméně dva roky náročné léčby. Není zcela jisté, že ji přežije. Automobilka Tatra Kopřivnice bojuje s krizí, zadlužením a ztrátami způsobenými nízkým odbytem nákladních aut. Firmu, která již několik let šetří kde se dá a také propouští, tak čekají další úspory.

Tatra - karosárna | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Vladimír Bail, zkušený krizový manažer, který uplatnil snižování nákladů a další ozdravná opatření například ve vítkovických hutích, je od začátku letošního září výkonným ředitelem Tatry a připravil dvouletý restrukturalizační plán na záchranu firmy.

Z prvních informací, které vedení firmy o tomto plánu sdělilo, vyplývá, že se bude opět škrtat, podnik se bude snažit prodat své dceřiné společnosti, rušit nevýkonné a zastaralé provozy a nakupovat některé díly, například i motory, u jiných výrobců.

Vedení firmy nyní analyzuje situaci ve svých dceřiných společnostech a chystá se je nabídnout k prodeji. "Jestliže má automobilka části, které zcela zjevně nemusí být součástí firmy, pak je třeba s tím něco dělat - to ale neznamená, že by ty části zanikly nebo nám přestaly dodávat," vysvětluje své záměry Vladimír Bail.

Lidé se bojí propouštění, poohlížejí se po jiném místě

Předák tatrováckých odborářů Pavel Baroň říká, že řadoví zaměstnanci ještě konkrétní plány dalších úspor neznají. "Nálada mezi lidmi není dobrá, šetří se všude a na všem, propouští se, nikdo tady pořádně neví, co jej čeká. Budoucnost je nejistá, mysleli jsme, že na jaře příštího roku už bude lépe a místo toho nás čekají minimálně další dva roky," říká odborář Pavel Baroň.

Potvrzuje to, co říkají i zaměstnanci automobilky. "Kdybych neměl brigádu, tak i s rodinou už několik měsíců živořím, protože chodím do práce pár dní v měsíci. Podobně je na tom většina lidí v Tatře," říká zaměstnanec montáže, který odmítl zveřejnit své jméno.

Někteří ze zaměstnanců Tatry vyčkávají, zda se firmě povede na jaře lépe, jiní se poohlížejí po práci jinde. Volných míst ve městě a okolí mnoho není, ale automobilka Hyundai v Nošovicích přijímá nové zaměstnance a je pravděpodobné, že mnozí z nich budou z Kopřivnice.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.