Současné emise se pohybují na průměrné hodnotě 158 gramů na kilometr. Za čtyři roky by měly automobilky toto číslo srazit na 120 gramů, tedy přibližně o čtvrtinu, u 65 procent vozů, které vyjedou z továren.
Do roku 2015 by se pak měl limit postupně rozšířit na všechny nové automobily. Dlouhodobým cílem Evropské unie je snížit emise na 95 gramů.
"Dosáhli jsme něčeho pro ochranu podnebí," řekla předsedkyně průmyslového výboru Evropského parlamentu Angelika Nieblerová. Dodala, že návrh, který ještě musí schválit členské země EU a Evropský parlament, má dobré šance na přijetí.
Eurokomisař pro životní prostředí Stavros Dimas původně prosazoval, aby limit platil pro všechna nová auta již od roku 2012. Automobilky by měly snížit emise na 130 gramů prostřednictvím změn v motorech. Dalších deset gramů by měly ušetřit energeticky úspornější technologie v autě, například klimatizace.