Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky usilují o ruský trh

  12:30aktualizováno  12:30
Mnoho světových automobilek se obrací k Rusku s nadějí na zvýšení svých odbytů. Výrobci automobilů mají totiž plné sklady a v ruském trhu vidí možnost dalšího růstu. Čilejšímu obchodování s východoevropským obrem ale stojí v cestě především vysoké dovozní clo. Na Rusko se už od začátku 90. let zaměřuje i tuzemská společnost Škoda Auto.

Jak iDNES řekl mluvčí Škody Auto Milan Smutný, Rusko nabízí obrovský potenciál se zhruba 150 miliony spotřebitelů. Ročně tam lidé nakoupí jeden milion vozů.

Východní velmoc však představuje zatím jen nepatrnou část celkových tržeb velkých automobilek. To by se ale mělo změnit. "Ruský trh se zahraničními automobily se vyvíjí velmi rychle," vysvětlil jeden ze šéfů automobilky Ford Motor Henrik Nenzen, který se zabývá právě oblastí bývalého Sovětského svazu.

Automobilky vede k expanzi na východ příznivý vývoj ruské ekonomiky. Od finanční krize v roce 1998, kdy se poptávka po automobilech téměř zastavila, zažívá trh s vozy rozkvět.

Nenzen předpokládá, že by zahraniční firmy mohly zvýšit svůj současný pětiprocentní podíl na ruském trhu osobních aut až na třicet procent do roku 2008.

Jiné automobilky jsou skeptičtější a upozorňují, že v zemi s průměrnou měsíční mzdou ve výši 100 dolarů je automobil za deset tisíc dolarů velký luxus.

Nejpevnější pozici si v Rusku vybudovala Škoda Auto. Loni zde prodala asi tři tisíce automobilů a na letošek plánuje růst odbytu na šest tisíc kusů. Jen za prvních sedm měsíců tohoto roku se jí podařilo zvýšit prodeje o 187 procent.  

Pokud by Škoda Auto se svým ambiciózním plánem uspěla, dostala by se na úroveň před finanční krizí. Ruské zákazníky láká hlavně přijatelnými cenovými podmínkami.

Do budoucna škodovka podle Smutného počítá s tím, že v Rusku postaví výrobní závod na zelené louce. Tím by se oprostila od placení cla a mohla prodávat za nižší ceny.

Další velmi úspěšnou automobilkou v Rusku je Toyota Motor, která zde loni umístila 2307 vozidel. To jí však nestačí a chce dosáhnout dvaceti tisíc. Proto v Rusku založila prodejní divizi, která začne fungovat od příštího jara.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Majitel skupiny KKCG Karel Komárek
Ropný magnát Komárek rozšiřuje IT stopu KKCG. Koupil 70 procent AutoContu

Skupina KKCG podnikatele Karla Komárka koupila 70procentní podíl v předním českém dodavateli informačních technologií AutoCont. Firma o tom informovala ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.