Nový správce systému, sdružení společností CzechToll a SkyToll se totiž zavázalo, že dokáže odhalit až 99 procent neplatících kamionů na dálnicích a 95 procent neplatičů na silnicích první třídy. Pokud by efektivita kontroly byla nižší a státu tak unikaly příjmy z mýta, musely by tyto výpadky zaplatit zmíněné firmy.
Zrušení řízení bez dalších podrobností MF DNES potvrdil mluvčí Ředitelství silnic dálnic (ŘSD) Jan Rýdl. Jde zatím o čerstvou informaci, bližší podrobnosti správce silnic sdělí poté, co se s verdiktem ÚOHS blíže seznámí.
Hlavní problém, který musí nyní resort dopravy vyřešit, spočívá v nedostatku času. Ředitelství silnic, které původní zakázku vyhlásilo, se totiž bude muset rozhodnout, zda proti prvoinstančnímu rozhodnutí podá rozklad k předsedovi ÚOHS Petru Rafajovi, nebo zda se s ním smíří a urychleně vypíše nové výběrové řízení. Pokud by se totiž snažil zatím nepravomocné rozhodnutí zvrátit a neuspěl, zřejmě už nebude mít dost času nového mýtného kontrolora vysoutěžit.
Soutěž na mýtného kontrolora napadl současný správce mýtného systému a jeden ze dvou účastníků tohoto řízení, společnost Kapsch. Podle jejího mluvčího Davida Šimoníka byla tato soutěž připravena tak, aby v ní hladce zvítězil její konkurent, společnost CGI.
Cenu desetiletého kontraktu na kontrolu fungování mýta úřad při zahájení tendru odhadl na 495 milionů korun. Soutěž, kterou ÚOHS nepravomocně zrušil, ale přinesla ceny významně nižší.