Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsou lidi, tak musím k pásu sám, říká majitel Brana Juříček

  20:48aktualizováno  20:48
Roky se bránil zaměstnávání agenturních pracovníků, ale nedostatek lidí ho nakonec přinutil k tomu jejich služby využít. Lidí má takový nedostatek, že dvakrát až třikrát týdně chodí sám montovat na výrobní linku zámky do aut a nutí k tomu i své kolegy z managementu.

Majitel výrobce autodílů Brano Group Pavel Juříček. | foto: Brano Group.

„Jsme ve stavu, kdy do některých soutěží ani nechodíme a zakázky rovnou odmítáme. Důvod je jediný, nemá je kdo dělat,“ říká majitel společnosti Brano a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček. Podle něj je podobně kritická situace i v jiných firmách. Jeho firma vyrábí pro automobilky hlavně zámky.

Svoji přítomnost na lince vidí i jako ukázku jiným zaměstnancům, že nesedí jen v kanceláři, ale umí i pracovat. „Někdy z toho nadšení nejsou, protože jim pak zvyšuji normy,“ říká v nadsázce.

Podle něj má současná situace alespoň pozitivní dopad v tom, že automobilky dodavatele už tolik netlačí na cenu a podařilo se mu dojednat lepší ceny než v minulosti. „Na druhou stranu rostou ceny materiálů, zdražuje nám lidská práce,“ dodal Juříček. Za poslední rok podle něj mzdy ve firmě stouply o pětinu. Podařilo se mu tím ale udržet jen stávající zaměstnance, jiné nepřilákal.

Situace v jeho firmě dobře dokresluje stav českého automobilového průmyslu. Hlásí rekordní čísla, ale současně naráží na strop především kvůli nedostatku lidí. „Zakázek je tolik, že třetina fabriky jede už na nepřetržitý provoz,“ dodává Juříček.

Nedostatek lidí u dodavatelů způsobuje automobilkám často problémy, přibývá případů, kdy se zastaví linka kvůli chybějícím dílům.

Juříček přitom varuje před tím, že Česko může ztratit současným nedostatkem svoji konkurenční výhodu před jinými zeměmi. Nejen kvůli nedostatku lidí, ale menším nasazením lidí. Viníka vidí především ve štědrém sociálním systému.

Proto další závody staví v zahraničí, druhou továrnu začal budovat v Číně.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Mobilní internet - ilustrační foto
Twisto míří s odloženými platbami do Polska. Dostalo injekci 5 milionů eur

Digitální platební služba Twisto získala od holandské ING Group a rakouské pojišťovny UNIQA investici ve výši pěti milionů eur. Ta poslouží na rozvoj služeb v...  celý článek

Ředitel Hamé Martin Štrupl
Stát nemá co mluvit do marží a dvojí kvality, říká šéf Hamé

Výši přirážek a problém dvojí kvality má vyřešit trh a ne vláda, říká v rozhovoru pro iDNES.cz ředitel potravinářské firmy Hamé Martin Štrupl. Hlavním...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.