Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsou lidi, tak musím k pásu sám, říká majitel Brana Juříček

  20:48aktualizováno  20:48
Roky se bránil zaměstnávání agenturních pracovníků, ale nedostatek lidí ho nakonec přinutil k tomu jejich služby využít. Lidí má takový nedostatek, že dvakrát až třikrát týdně chodí sám montovat na výrobní linku zámky do aut a nutí k tomu i své kolegy z managementu.

Majitel výrobce autodílů Brano Group Pavel Juříček. | foto: Brano Group.

„Jsme ve stavu, kdy do některých soutěží ani nechodíme a zakázky rovnou odmítáme. Důvod je jediný, nemá je kdo dělat,“ říká majitel společnosti Brano a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček. Podle něj je podobně kritická situace i v jiných firmách. Jeho firma vyrábí pro automobilky hlavně zámky.

Svoji přítomnost na lince vidí i jako ukázku jiným zaměstnancům, že nesedí jen v kanceláři, ale umí i pracovat. „Někdy z toho nadšení nejsou, protože jim pak zvyšuji normy,“ říká v nadsázce.

Podle něj má současná situace alespoň pozitivní dopad v tom, že automobilky dodavatele už tolik netlačí na cenu a podařilo se mu dojednat lepší ceny než v minulosti. „Na druhou stranu rostou ceny materiálů, zdražuje nám lidská práce,“ dodal Juříček. Za poslední rok podle něj mzdy ve firmě stouply o pětinu. Podařilo se mu tím ale udržet jen stávající zaměstnance, jiné nepřilákal.

Situace v jeho firmě dobře dokresluje stav českého automobilového průmyslu. Hlásí rekordní čísla, ale současně naráží na strop především kvůli nedostatku lidí. „Zakázek je tolik, že třetina fabriky jede už na nepřetržitý provoz,“ dodává Juříček.

Nedostatek lidí u dodavatelů způsobuje automobilkám často problémy, přibývá případů, kdy se zastaví linka kvůli chybějícím dílům.

Juříček přitom varuje před tím, že Česko může ztratit současným nedostatkem svoji konkurenční výhodu před jinými zeměmi. Nejen kvůli nedostatku lidí, ale menším nasazením lidí. Viníka vidí především ve štědrém sociálním systému.

Proto další závody staví v zahraničí, druhou továrnu začal budovat v Číně.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

Novým ředitelem koncernu Volkswagen je Diess, značky se rozdělí do tří skupin

(Ilustrační snímek)

Novým šéfem automobilového koncernu Volkswagen je Herbert Diess (59), dosavadní šéf hlavní značky Volkswagen. Ve funkci...

OKD je znovu státní firmou, akcie převzal podnik Prisko

Důl Karviná (ilustrační snímek)

Akcie těžební společnosti OKD v Karviné převzali zástupci státního podniku Prisko, stát za ně zaplatil téměř 80 milionů...

Najdete na iDNES.cz