Řidič se tak od svého auta v předstihu dozví třeba o nebezpečné koloně nebo jiné překážce na silnici. V budoucnu dokonce jeho vůz samovolně zpomalí nebo úplně zabrzdí, pokud to bude vzhledem k dopravní situaci nezbytné.
Starší vozidla ale budou mít smůlu, tyto systémy naplno využije až nová generace automobilů. Ale i do starších aut bude možné umístit alespoň některé prvky informačních systémů, třeba ve speciální krabici na přístrojové desce.
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8 |
Zařízení, která vysílají signály a poskytují informace projíždějícím autům, budou do roku 2020 umístěna na úsecích mezi silničním okruhem kolem Prahy po Plzeň na dálnici D5, do Hradce Králové po dálnici D11 a do okolí Brna po dálnici D1.
Ještě letos chce přitom ministerstvo dopravy domluvit podmínky pro přeshraniční česko-slovenský projekt testování vozidel s automatizovaným řízením na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Do konce prvního pololetí roku 2018 domluví testování vysoce automatizovaných vozidel na úseku dálnice D8 mezi Ústí nad Labem k hranici s Německem, případně i na jiných dálničních úsecích.
Pravděpodobně v první polovině roku 2018 bude také zadána studie proveditelnosti státního polygonu na testování autonomních vozidel. Ministerstvo dopravy také hodlá podpořit zájem o testování autonomních vozidel v reálném městském provozu, o což usiluje Ústí nad Labem a Mladá Boleslav.
Automobily s autonomním řízením, které dokážou částečně nebo zcela převzít řízení za řidiče, dnes intenzivně chystají všechny velké světové automobilky.