Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalony mají problémy, není o ně zájem

  15:50aktualizováno  7. března 16:39
Barcelona, Bukurešť, Sydney. Tam všude měli lidé letos vidět nejnovější modely aut na motoristických veletrzích. Jenže poté, co automobilky kvůli klesajícím prodejům odmítly účast, je pořadatelé zrušili nebo odsunuli.

Na veletrh se přihlásilo jen 5 automobilek, mezi nimi domácí Škoda. Ilustrační foto. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Například účast na barcelonském veletrhu, který měl letos oslavit devadesáté výročí, odřekly koncern General Motors, značky Peugeot, Citroën a Nissan. Pořadatelé pak veletrh zrušili.

S podobným osudem se potýká i brněnský Autosalon, jediná středoevropská výstava zařazená v prestižním kalendáři Mezinárodní organizace výrobců automobilů (O.I.C.A.). Těch se totiž zatím přihlásilo jen pět. Na posledních autosalonech přitom bylo značek víc než dvacet.

Veletrh se na začátku června sice konat bude, ale čeká ho výrazná proměna. Musí se zmenšit, zkrátit a pravděpodobně se změní na prodejní výstavu.

To je totiž jediný způsob, jak na veletrh přilákat další automobilky. Vystavovat nebudou dovozci aut, ale jednotliví dealeři. MF DNES tuto variantu neoficiálně potvrdilo několik lidí z odvětví.

Původně měl veletrh trvat víc než týden a pokrýt dva víkendy, ale kvůli malému zájmu se zkrátí. "Bude jen přes jeden víkend, potrvá od pátku do čtvrtka," upřesnil mluvčí brněnského výstaviště David Pokorný. Pravděpodobně klesne i cena vstupného.

Na veletrhu se jistě objeví automobilky Škoda, Hyundai a Kia. "Máme objednáno tisíc metrů čtverečních," potvrdila mluvčí Hyundaie Věra Jakubcová.

Naopak účast odřekl Ford či Mercedes. "Seběhlo se víc důvodů, proč na Autosalon nepojedeme. Krize se toho dotýká okrajově," tvrdí mluvčí českého zastoupení Mercedesu Jan Kuhn. Veletrhy spoléhají, že osloví alespoň dealery, kteří modely těchto automobilek do Brna dovezou.

Malý zájem by ještě mohlo změnit vládní opatření na zmírnění krize. Odpočet DPH u osobních aut a rychlejší odpisy by mohly na výstaviště na poslední chvíli přilákat další prodejce.

Menší výstavy, méně problémů

Mírněji zasahuje krize v automobilovém průmyslu výstavy v pražských Letňanech a v Holešovicích.

Ty totiž od začátku stojí na modelu, na který nyní brněnský Autosalon přejde – oslovují dealery značek. "Zájem vystavovatelů je, objednávají si ale menší plochy," připustila manažerka dubnového veletrhu Autopraha Martina Pěkná. Plochu zmenšují zejména luxusní značky.

Na holešovickém Výstavišti bude automobilový veletrh až na podzim, vedení společnosti Incheba, která areál provozuje, počítá s tím, že na něj krize dopadne. "Začínáme důsledky krize cítit, ale zatím to není tak špatné, abychom museli nějaké výstavy rušit," upřesnil marketingový manažer Incheby Radovan Ježovič.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máslo (ilustrační snímek)
Z marží másla mají řetězce polovinu, ministerstvo kontrolu cen vítá

Máslo do Vánoc ještě zdraží, ale pomaleji než dosud. Za rok jeho cena stoupla o 45 procent. Podle dokumentu ministerstva zemědělství o vývoji trhu s mléčnými...  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Ilustrační foto.
Chudoba či sociální vyloučení? V Česku hrozí nejméně ze všech zemí EU

Česká republika byla loni ve srovnání s ostatními 27 státy Evropské unie zemí s nejnižším procentem chudoby a sociálního vyloučení. Společně s Finskem, Dánskem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.