Dceřiná společnost krachující jihokorejské automobilky Daewoo hodlá prorazit hlavně na jihu Evropy. Italský trh má ještě letos vstřebat asi 150 vozidel, dalšími cíli jsou Velká Británie, Irsko a Německo.
Většina letošního plánovaného prodeje dvou tisíc nákladních vozů má skončit na domácím trhu, asi devět set automobilů Avia vyveze, sto padesát jich skočí také v Rusku. Až se příští rok usadí na nových trzích, počítá firma s prodejem až tří tisíc vozů. Jedná se také o exportu do Španělska a Francie.
Letos červená čísla. Snad naposledy
Vzhledem k poměrně nízkým prodejům skončí letošní hospodaření Daewoo Avia ztrátou asi 150 milionů korun. Vedení ale odhaduje, že příští rok už skončí výdělkem. Mají tomu pomoci právě nová evropská odbytiště.
Podle Young-Su Hura začne podnik vydělávat ve chvíli, kdy prodá dva a půl tisíce vozů. Firma také musí začít spořit. Vedení automobilky zatím neúspěšně jedná s odbory o snižování počtu pracovníků. Klesnout musí také náklady a skladové zásoby.
Pohledávku vůči Avii má také mateřská Daewoo, která investovala 110 milionů dolarů do vývoje nového modelu D. Pravděpodobně bude ale převedena na akcie a Jihokorejci tak zvýší svůj podíl ve firmě, kterou zatím vlastní z 50,2 procenta.
Daewoo Avia typu A se skříňovou nástavbou. |