Šéf Crocodille: Začneme stavět bageterie u silnic. Budou i drive thru

  7:47aktualizováno  7:47
Petr Cichoň, jediný majitel bagetového obra Crocodille, pod nějž patří i fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard, potvrdil další krok jeho rozvoje. Boulevard začne stavět samostatně stojící restaurace u českých dálnic po vzoru nadnárodních konkurentů.

Plněná bageta s avokádem | foto: Isifa

Až si budete chtít dát bagetu v ryze českém fastfoodovém řetězci Bageterie Boulevard a nebude se vám chtít vystupovat z auta, dostanete šanci. Jeho šéf a jediný majitel Petr Cichoň v rozhovoru pro MF DNES uvedl, že začne otevírat samostatně stojící restaurace u českých dálnic, podobně jako to dělají nadnárodní konkurenti McDonald´s či KFC. Tyto provozovny Boulevard budou mít i vlastní drive thru - tedy okénko pro obsluhu přímo do auta.

"Je to logický směr expanze našeho konceptu a chceme vyzkoušet, jak ho trh přijme," říká Cichoň s tím, že první drive thru bude otevřeno letos v Plzni jako součást nákupního centra Borské pole, další dvě už samostatné restaurace mají vzniknout do poloviny příštího roku na výjezdech z Prahy. "Nejprve si chceme koncept osahat řekněme poblíž centrály firmy, pak můžeme jít dál do Česka a případně do zahraničí," dodává šéf firmy Crocodille, která vyrostla na balených bagetách a pod níž koncept Bageterie Boulevard patří.

Aktuálně má šestnáct provozoven, letos by měly přibýt další čtyři, z toho jedna ve Varšavě. Řetězec rozvíjí Crocodille vlastními silami i s pomocí franšízantů, tedy pronájmu konceptu samostatným podnikatelům. Ani v tom se neliší od amerických značek McDonald´s, KFC či Burger King. Firma řešila i rychlost obsluhy drive thru, protože podle ní je příprava baget na míru náročnější než u konkurenčních hamburgerů.

Z hlediska budoucnosti Cichoň na řetězec a vybudování jeho věrného kmene zákazníků hodně vsází, což se mu zatím daří hlavně v Praze. "Prolomit představu některých zákazníků v regionech, že obložená bageta nemůže stát více než dvacet korun, bude chvíli trvat," připouští muž, který první bagetu prodal v roce 1990 a ze značky Crocodille postupně vybudoval středoevropského lídra v oboru. Právě na segment nejlevnějších výrobků se nadnárodní fastfoodové řetězce v poslední době hodně soustředí. Cichoň s tím váhá, argumentuje cílením značky, maximálním tlakem na lepší kvalitu a odlišným portfoliem zákazníků.

Crocodille loni utržil zhruba 770 milionů

Bageterie Boulevard mohou být stále důležitější součástí jeho skupiny i vzhledem k tomu, že tradiční trh balených baget v Česku již několik let stagnuje či klesá. Je za tím šetření lidí, méně časté návštěvy benzinových pump i změna preferencí zákazníků právě ve prospěch čerstvě připravených baget. Detailní čísla o hospodaření za loňský rok Crocodille ještě nemá, podle Cichoně však jeho obrat klesl meziročně zhruba o deset procent.

Nejde ovšem pouze o vývoj trhu, ale také o změny uvnitř firmy. "Celkový obrat společnosti bude nižší o zhruba deset procent zejména v důsledku postupného odprodeje dvou třetin sítě restaurací Bageterie Boulevard franšízantům," vysvětluje Cichoň, podle něhož je do budoucna právě takový poměr vlastních a franšízových provozoven z hlediska řízení byznysu ideální. Výnosy za prodej zboží včetně exportu tak podle něj loni dosáhly zhruba 770 milionů korun.

Bageterie Boulevard jsou také generálním partnerem festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který pořádá Člověk v tísni. Tento ročník festivalu skončil minulý týden s rekordní účastí a Cichoň si mohl vyzkoušet, kolik by lidé nejraději za bagety platili. Vstupenka šla totiž proměnit na bagetu "zdarma" v jeho řetězci, za niž mohl zákazník zaplatit libovolnou částku, jež potom putovala na konto Člověka v tísni. Ten se zaměřuje na mezinárodní humanitární pomoc.

"Rozdalo se zhruba 25 tisíc kusů baget a na dobrovolných platbách byla vybrána částka, která odpovídala zhruba dvacetikoruně na zákazníka," dodal Cichoň s tím, že to přibližně odpovídalo jeho očekávání.

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Elektřina bude luxusní zboží, řekl energetický expert v Rozstřelu

Energetický expert společnosti ENAS Vladimír Štěpán v diskusním pořadu iDNES.cz...

Emisní povolenky budou výrazně v dalších letech zdražovat elektřinu. Už se to děje, domácnosti si v příštím roce...

Dodavatelé elektřiny maskují její zdražení, neopatrní zákazníci mohou prodělat

Ilustrační snímek

Oznamovat špatnou zprávu není příjemné pro nikoho. A dvojnásob to platí pro obchodníky, kteří musí zákazníky informovat...

Protesty žlutých vest drtí ekonomiku Francie. Katastrofa, hlásí ministr

Příznivci hnutí žlutých vest po celé Francii znovu vyšli do ulic, při...

Pozitivní výhledy na růst francouzské ekonomiky začíná zahalovat kouř. Francouzská centrální banka v pondělí kvůli...

Další z rubriky

Aukce unikátních láhví Pilsner Urquell vynesla rekordních 2 759 988 korun

Láhve zdobí i skleněná pečeť kvality Pilsner Urquell.

Tradiční vánoční charitativní aukce na portálu iDNES.cz vynesla dva a tři čtvrtě milionu korun pro handicapované....

Zdravě se mohou stravovat i psi. Firmy jim vyvařují z čerstvých surovin

Pražská firma Mixáno vyrábí čerstvé krmivo bez konzervantů pro psy.

Doby, kdy lidé krmili své mazlíčky zbytky od stolu a levnými granulemi, jsou pryč. Za čerstvé a kvalitní suroviny pro...

Když živý stromek, tak v květináči. Prodejci hlásí nový vánoční trend

Vánoční stromek v květináči.

Živé vánoční stromky prodávané v květináčích, které je možné po svátcích vysadit v přírodě, jsou stále populárnější....

Najdete na iDNES.cz