Šéf Crocodille: Začneme stavět bageterie u silnic. Budou i drive thru

  7:47aktualizováno  7:47
Petr Cichoň, jediný majitel bagetového obra Crocodille, pod nějž patří i fastfoodový řetězec Bageterie Boulevard, potvrdil další krok jeho rozvoje. Boulevard začne stavět samostatně stojící restaurace u českých dálnic po vzoru nadnárodních konkurentů.

Plněná bageta s avokádem | foto: Isifa

Až si budete chtít dát bagetu v ryze českém fastfoodovém řetězci Bageterie Boulevard a nebude se vám chtít vystupovat z auta, dostanete šanci. Jeho šéf a jediný majitel Petr Cichoň v rozhovoru pro MF DNES uvedl, že začne otevírat samostatně stojící restaurace u českých dálnic, podobně jako to dělají nadnárodní konkurenti McDonald´s či KFC. Tyto provozovny Boulevard budou mít i vlastní drive thru - tedy okénko pro obsluhu přímo do auta.

"Je to logický směr expanze našeho konceptu a chceme vyzkoušet, jak ho trh přijme," říká Cichoň s tím, že první drive thru bude otevřeno letos v Plzni jako součást nákupního centra Borské pole, další dvě už samostatné restaurace mají vzniknout do poloviny příštího roku na výjezdech z Prahy. "Nejprve si chceme koncept osahat řekněme poblíž centrály firmy, pak můžeme jít dál do Česka a případně do zahraničí," dodává šéf firmy Crocodille, která vyrostla na balených bagetách a pod níž koncept Bageterie Boulevard patří.

Aktuálně má šestnáct provozoven, letos by měly přibýt další čtyři, z toho jedna ve Varšavě. Řetězec rozvíjí Crocodille vlastními silami i s pomocí franšízantů, tedy pronájmu konceptu samostatným podnikatelům. Ani v tom se neliší od amerických značek McDonald´s, KFC či Burger King. Firma řešila i rychlost obsluhy drive thru, protože podle ní je příprava baget na míru náročnější než u konkurenčních hamburgerů.

Z hlediska budoucnosti Cichoň na řetězec a vybudování jeho věrného kmene zákazníků hodně vsází, což se mu zatím daří hlavně v Praze. "Prolomit představu některých zákazníků v regionech, že obložená bageta nemůže stát více než dvacet korun, bude chvíli trvat," připouští muž, který první bagetu prodal v roce 1990 a ze značky Crocodille postupně vybudoval středoevropského lídra v oboru. Právě na segment nejlevnějších výrobků se nadnárodní fastfoodové řetězce v poslední době hodně soustředí. Cichoň s tím váhá, argumentuje cílením značky, maximálním tlakem na lepší kvalitu a odlišným portfoliem zákazníků.

Crocodille loni utržil zhruba 770 milionů

Bageterie Boulevard mohou být stále důležitější součástí jeho skupiny i vzhledem k tomu, že tradiční trh balených baget v Česku již několik let stagnuje či klesá. Je za tím šetření lidí, méně časté návštěvy benzinových pump i změna preferencí zákazníků právě ve prospěch čerstvě připravených baget. Detailní čísla o hospodaření za loňský rok Crocodille ještě nemá, podle Cichoně však jeho obrat klesl meziročně zhruba o deset procent.

Nejde ovšem pouze o vývoj trhu, ale také o změny uvnitř firmy. "Celkový obrat společnosti bude nižší o zhruba deset procent zejména v důsledku postupného odprodeje dvou třetin sítě restaurací Bageterie Boulevard franšízantům," vysvětluje Cichoň, podle něhož je do budoucna právě takový poměr vlastních a franšízových provozoven z hlediska řízení byznysu ideální. Výnosy za prodej zboží včetně exportu tak podle něj loni dosáhly zhruba 770 milionů korun.

Bageterie Boulevard jsou také generálním partnerem festivalu dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět, který pořádá Člověk v tísni. Tento ročník festivalu skončil minulý týden s rekordní účastí a Cichoň si mohl vyzkoušet, kolik by lidé nejraději za bagety platili. Vstupenka šla totiž proměnit na bagetu "zdarma" v jeho řetězci, za niž mohl zákazník zaplatit libovolnou částku, jež potom putovala na konto Člověka v tísni. Ten se zaměřuje na mezinárodní humanitární pomoc.

"Rozdalo se zhruba 25 tisíc kusů baget a na dobrovolných platbách byla vybrána částka, která odpovídala zhruba dvacetikoruně na zákazníka," dodal Cichoň s tím, že to přibližně odpovídalo jeho očekávání.



Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

V Praze začalo Čínské investiční fórum. Mezi stovkami hostů je i šéf CITIC

Delegace čínského státního konglomerátu CITIC, který převzal investice skupiny...

Na Pražském začala další velká událost, která má propojit český a čínský byznys. Dvoudenní investiční fórum hostí přes...

Letošní úroda je nižší než za poslední roky, dařilo se řepce, žitu a ovsu

Zemědělcům komplikuje sklizeň obilí vrtkavé počasí.

Obilí se letos v Česku sklidilo o 7,9 procenta méně než loni, zemědělci ho svezli z polí 6 861 milionu tun. Vyplývá to...

Masaryk, Beneš a další. Dvacetikoruny se mění, ozdobí je státníci

Mince hodnoty 20 Kč, které ČNB vydá ke 100. výročí československého státu.

Česká národní banka oslaví sto let založení Československa emisí nových vzorů dvacetikorunových mincí. Ty se budou od...



Najdete na iDNES.cz