Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Banka Goldman Sachs přiznala díl viny za krizi, rozdá firmám půl miliardy

  12:54aktualizováno  12:54
Americký obr v investičním bankovnictví Goldman Sachs se snaží najít ztracenou důvěru veřejnosti. Banka, kterou lidé viní z vyplácení vysokých bonusů svým manažerům, se omluvila za podíl na vzniku finanční krize. Mezi menší podnikatele a školy rozdělí během pěti let půl miliardy dolarů.

Banka Goldman Sachs a další finanční instituce v americké New Jersey. | foto: Profimedia.cz

Šéfa ústavu Lloyda Blankfeina si při pondělních protestech proti Goldman Sachs žádal dav westernovými transparenty "Wanted". Hněv lidu vůči bance má několik příčin: její podíl na krizi, vynikající hospodářské výsledky (letos jsou rekordní) a plánované vyplácení astronomických bonusů zaměstnancům v době, kdy jiné banky prodělávají, propouštějí a snižují pracovníkům platy.

Hněv se šéf ústavu Lloyd Blankfein snaží zmírnit tím, že ústav rozdělí 500 milionů dolarů mezi deset tisíc malých podnikatelů napříč Spojenými státy. Každý rok takto banka rozdá sto milionů, část sumy půjde i na ekonomické vzdělání. Informoval o tom list Financial Times.

Částku vezme Goldman Sachs z polštáře, který má na vyplácení bonusů. Jen za první půlrok má ale banka v rezervách na bonusy uloženo 11,4 miliardy, z tohoto pohledu proto úmysl rozdat půl miliardy už nevypadá tak štědře.

Za banku se Blankfein omluvil na tiskové konferenci v New Yorku. Řekl, že banka lituje svého podílu na vzniku finanční krize v době, kdy praskla realitní bublina a ceny nemovitostí rázem spadly. Ředitel se omluvil za to, že i Goldman Sachs tuto bublinu nafukovala. "Podíleli jsme se na věcech, které byly zkrátka špatné a máme důvod toho litovat," řekl Blankfein.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
„Chipsokalypsa" děsí Novozélanďany, déšť zničil pětinu úrody brambor

Chipsokalypsa či bramborogeddon. Situace kolem nedostatku smažených lupínků už na Novém Zélandu dosáhla takových rozměrů, že pro ni vznikly speciální názvy....  celý článek

Lego představilo novou kolekci s názvem Ženy ve vesmíru.
Lego před Vánocemi servíruje novou kolekci: oslavuje úspěšné ženy NASA

I letos chce společnost Lego podpořit své vánoční tržby uvedením nové kolekce. Tentokrát míří nejnovější stavebnice na milovníky vesmíru a zároveň obdivovatele...  celý článek

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.