"V pondělí jsem vybral z bankomatu peníze. V úterý to odpočítali a dnes jsem k mému úděsu zjistil, že mi tu částku napočítali ještě šestnáctkrát a jsem v strašném debetu," řekl iDNES.cz klient UniCredit Bank Blahák.
Jelikož si z bankomatu vybral dvacet a půl tisíce korun, přišel tak neprávem o 330 tisíc korun."Za každý nepovolený debet mi banka počítá horentní sumy a já tak můžu denně přicházet o tisíce korun," obává se.
UniCredit Bank o problému ví. "K několikanásobnému vyúčtování došlo u všech karet, které byly vydány společností Visa. Zítra by mělo být vše v pořádku," sdělila operátorka banky s tím, že Visa poslala soubory s výběry opakovaně, a proto se několikrát zúčtovaly.
"Dotklo se to zhruba stovky klientů a my jsme chybou vydavatele karet sami poškozeni. Zatím čekáme na návrh řešení, které nám bylo garantováno do 24 hodin," řekl mluvčí UniCredit Bank Tomáš Pavlík. "Veškeré případné napočítané úroky či poplatky vrátíme," prohlásil.
Visa se přiznala
Společnost Visa se k problémům přihlásila. "Visa Europe zaznamenala problém týkající se bankomatových transakcí, které mohly být v systému duplikovány. Tento problém se podařilo odstranit a Visa nyní spolupracuje s členskými bankami na nápravě chyb, které mohl způsobit," řekl iDNES.cz mediální zástupce firmy Tomáš Fiala.
Podle něj se s tímto problémem setkali klienti dalších tuzemských bank a peníze mizely lidem z účtů také v Polsku a v několika dalších zemích. "Držitelům karet Visa se velice omlouváme. Kolik jich je, zatím nevíme," dodal s tím, že v Česku jich firma vydala 5,4 milionu.
Potíže přiznala také mBank
Ačkoliv podle Fialy na stejný problém narazili také zákazníci ostatních bankovních domů, hlásí se k nim jen mBank.
"Omlouváme se klientům, kteří 14. 1. vybrali mezi 10.-15. hodinou peníze z bankomatů a výběr jim byl strhnut opakovaně. Jedná se o chybu na straně společnosti Visa. " upozorňuje na svých internetových stránkách. Podle mediálního zástupce firmy Jana Buriana se banka snaží situaci řešit a úroky nikomu počítat nebude.
Strhla vám někdy banka neoprávněně peníze?
Ostatním bankám se však prý nic podobného nestalo. "Žádné reklamace od našich klientů v tuto chvíli nemáme," řekla mluvčí Komerční banky Romana Ondrůšková. Potíže popřel také tiskový mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň i Česká spořitelna. "Situaci ověříme," sdělili v tiskovém oddělení banky.
UniCredit Bank mizely peníze opakovaně
UniCredit Bank se nicméně s podobným problémem potýká už poněkolikáté. Neoprávněně strhla peníze lidem už loni v říjnu ještě pod značkou Živnostenské banky. (více zde) Peníze mizely lidem z účtů i poté, co se spojila s HVB Bank. - více zde
Ačkoliv tentokrát UniCredit problém nezavinila, za škodu podle Sdružení obrany spotřebitelů ČR stejně odpovídá. "Vzhledem k tomu, že klient má smluvní vztah s bankou, která mu kartu vydala, pak za to banka odpovídá a je to její problém," prohlásila mluvčí SOS Ivana Picková.